DANE PODSTAWOWE

 

Wydziałem kieruje:

 

Ewelina Migoń - dyrektor

(aktualnie - w zastępstwie -  Marta Ambroży)

II piętro, pokój nr 202  
tel. 62 732 - 06 - 22


wgn.naczelnik@ostrzeszow.pl


 
II piętro, pokój nr 202
tel. 62 732 - 06 - 22
e-mail:
gpr@ostrzeszow.pl

 

 

ZADANIA WYDZIAŁU

 

Do zadań Wydziału Gospodarowania Nieruchomościami należy:  

1)   gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości (z wyłączeniem nieruchomości administrowanych przez inne jednostki organizacyjne Miasta i Gminy) polegające na:

a)   kontrolowaniu i aktualizowaniu wpisów w księgach wieczystych nieruchomości, a także w ewidencji gruntów i budynków,

b)   prowadzeniu spraw dotyczących wyceny nieruchomości,

c)   prowadzeniu spraw dotyczących nabywania i zbywania nieruchomości,

d)   oddawaniu nieruchomości w użytkowanie wieczyste i trwały zarząd,

e)   obciążaniu nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi,

f)     dzierżawie, najmie i użyczeniu nieruchomości oraz naliczaniu stosownych należności,

g)   egzekwowaniu wykonywania niefinansowych obowiązków i świadczeń od podmiotów korzystających z nieruchomości,

h)   podejmowaniu czynności w sprawach sądowych dotyczących nieruchomości, w tym w sprawach o zapłatę należności za korzystanie z nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu, dzierżawy i użyczenia, o stwierdzenie nabycia spadku i o zasiedzenie nieruchomości,

i)     założeniu i bieżącej aktualizacji gminnego rejestru zasobu nieruchomości;

2)   prowadzenie spraw dot. odszkodowań i obowiązku wykupienia nieruchomości lub jej części z tytułu ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;

3)  przygotowywanie informacji o zgłoszonych żądaniach odszkodowawczo-zamiennych;

4)   dochodzenie zwrotu odszkodowań w przypadku uchylenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

5)   prowadzenie spraw dot. odszkodowań za grunty przejęte z mocy prawa pod publiczne drogi gminne;

6)   regulacja stanów prawnych nieruchomości, w tym dróg publicznych;

7)   ustalanie numerów porządkowych budynków oraz prowadzenie ewidencji ulic i adresów;

8)   realizacja zadań dotyczących nazewnictwa ulic, placów i innych miejsc publicznych;

9)   koordynowanie systemu ewidencji składników majątkowych Miasta i Gminy;

10)  przygotowywanie decyzji w sprawie ustalenia renty planistycznej;

11)  prowadzenie spraw dot. naliczania opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości lub stworzenia warunków do podłączenia nieruchomości do urządzeń infrastruktury technicznej albo do korzystania z wybudowanej drogi;

12)  ustalanie opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanych uchwaleniem bądź zmianą miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

13)  zamawianie i zapewnienie montażu tablic kierunkowych wskazujących dojazd do posesji;

14)  prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa:

a)   prowadzenia spraw rolnych na terenie Miasta i Gminy;

b)   ochrony roślin uprawnych;

c)   udział w szacowaniu szkód w uprawach;

d)   ochrony zwierząt przed chorobami zakaźnymi.

15)  prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodnej:

a)   realizacja działań w związku z zakłóceniem stosunków wodnych,

b)   wydawanie decyzji nakazujących właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom w przypadku zmian stanu wody na gruncie,

c)   wydawanie decyzji zatwierdzających ugodę dotyczącą zmian stanu wody na gruntach,

d)   promowanie działań związanych z retencjonowaniem wód opadowych i roztopowych we współpracy ze spółką Wodociągi Ostrzeszowskie Sp. z o. o.