- UDZIELANIE INFORMACJI
Tu udzielane są informacje dotyczące: - komórek organizacyjnych miasta i gminy, - innych instytucji i organizacji działających na terenie urzędu, w tym m.in. Starostwa
Powiatowego, - lokalizacji urzędów i instytucji działających w Ostrzeszowie
- KORESPONDENCJA
Tu można składać pisma i podania w zakresie dotyczącym miasta i gminy.
Biuro przyjmuje i wysyła korespondencję urzędu.
- OBSŁUGA INTERESANTA
Tu interesant może załatwić następujące sprawy:
- z zakresu Wydziału Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej
- wniosek o wydanie dowodu osobistego, - wnioski dotyczące spraw meldunkowych, - wniosek o nadanie numeru PESEL, - wniosek o udostępnienie danych osobowych, - wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu, - druk zawiadomienia o organizacji imprez,
- zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (stałe i jednorazowe), - druk DG-R – rozpoczęcie działalności gospodarczej, - druk DG-Z – zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, - druk DG-L – likwidacja działalności gospodarczej.
- z zakresu Wydziału Gospodarowania Nieruchomościami
- wykup lokalu mieszkalnego
- z zakresu Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej - z zakresu Wydziału Inwestycji, Drogownictwa i Rozwoju
- wniosek o zezwolenie na zajęcie chodnika, jezdni, zieleni w pasie drogowym.
- z zakresu Wydziału Gospodarki Przestrzennej
- wniosek o uznanie pomnikiem przyrody, - wniosek o wszczęcie postępowania o podział nieruchomości, - wniosek o wszczęcie postępowania rozgraniczeniowego nieruchomości, - wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, - wniosek o wydanie wyrysu i wypisu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, - wniosek o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, - druk oświadczenia w sprawie zgody na budowę w granicy.
- z zakresu Wydziału Kształtowania Środowiska i Spraw Komunalnych
- wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, - wniosek o udzielenie dotacji celowej na dofinansowanie wymiany kotłów niskosprawnych na niskoemisyjne źródła ciepła, - wniosek o dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest, - deklaracja o wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - wniosek o wpisanie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, - wniosek o udzielenie dotacji celowej na dofinansowanie przydomowej oczyszczalni ścieków, - wniosek o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie, - udostępnianie informacji o środowisku, - wprowadzenie informacji do rejestru substancji niebezpiecznych, - zgłoszenie przydomowej oczyszczalni ścieków, - wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcia drzew lub krzewów z terenu nieruchomości, - zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew z terenu nieruchomości, - zezwolenia na utrzymanie psa rasy uznanej za niebezpieczną. - z zakresu Wydziału Finansowego
- zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lokalnych, - zaświadczenia o stanie majątkowym, - oświadczenie o nieposiadaniu psa, - druk WT-1 – wykaz środków transportowych, - druki wykazu nieruchomości, - wnioski i odwołania w sprawie odroczenia oraz rozłożenia na raty podatków i opłat lokalnych.
Osobom starszym i inwalidom udzielana jest pomoc na miejscu, bez względu na rodzaj załatwianej sprawy. Informacje o opłatach skarbowych można uzyskać w biurze; są również umieszczone na większości z wydawanych druków.
- WYDAWANIE KLUCZY
Po godz. 15. 00 biuro spełnia zadania portierni. Tu wydawane są klucze od pomieszczeń celem organizacji zamierzeń zgłoszonych uprzednio w Wydziale Organizacyjnym, tel. 62/ 732 06 08. |