Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2003 rok
Ostrzeszów, 3 marzec 2004r.
Sprawozdanie
roczne z wykonania budżetu
miasta i gminy Ostrzeszów
za 2003 rok.
Budżet miasta i gminy Ostrzeszów na 2003 rok uchwalony został Uchwałą Nr V/64/2003 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 6 marca 2003 roku.
W ciągu 2003r. budżet zmieniany był uchwałami:
I. Uchwałą Nr VI/66/2003 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 23 kwietnia 2003 roku w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2003 roku.
Zmiany w/w wynikały z:
1. Otrzymania dotacji z budżetu Wojewody na:
a) dofinansowania dożywiania uczniów w szkołach 13.220 zł,
b) refundacja kosztów oświetlenia dróg publicznych na których gmina nie jest zarządcą 37.412 zł.
2. Otrzymania dotacji w kwocie 466.068 zł na dokończenie budowy hali sportowej w Szkole Podstawowej Nr 2 i Gimnazjum Nr 2. Środki pochodzą z UKFiS i przekazane za pośrednictwem MENiS.
II. Zarządzeniem Nr 18/2003 Burmistrza Miasta i Gminy Ostrzeszów z dnia 30 czerwca 2003 roku w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2003 roku.
Zmiany w/w wynikały z:
1. Otrzymania dotacji z budżetu Wojewody na:
a) przygotowanie i przeprowadzenie ogólnokrajowego referendum w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację Traktatu dotyczącego przystąpienia RP do Unii Europejskiej - 47.305 zł.
b) sfinansowanie części wyprawki szkolnej, przeznaczonej jako zasiłek losowy w formie rzeczowej, obejmujący podręczniki szkolne o wartości do 100 zł - dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2003/2004 - 7.382 zł.
c) uzupełnienie środków na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej - 4.700 zł.
d) wypłatę obligatoryjnych zasiłków z pomocy społecznej - 70.900 zł.
e) dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych realizowanych w II kwartale 2003 roku - 63.000 zł.
f) sfinansowanie części wyprawki szkolnej przeznaczonej jako zasiłek celowy w formie rzeczowej w wysokości 90 zł, obejmujący plecak, kostium gimnastyczny oraz przybory szkolne dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych w roku szkolnym 2003/2004 - 7.920 zł.
g) dofinansowanie zadania własnego gminy w zakresie dożywiania uczniów - 9.435 zł.
h) sfinansowanie kosztów oświetlenia dróg publicznych, dla których gmina nie jest zarządcą - 31.774 zł.
i) remont w kwaterze Powstańców Wielkopolskich na cmentarzu w Ostrzeszowie - 15.000 zł.
2. Otrzymania subwencji rekompensującej subwencji ogólnej w zakresie kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu zwolnień ustawowych w podatku rolnym, leśnym i zakładach pracy chronionej - 261.720 zł.
III. Zarządzeniem Nr 37/2003 Burmistrza Miasta i Gminy Ostrzeszów z dnia 25 lipca 2003 roku w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2003 roku.
Zmiana dotyczyła wykreślenia w Zarządzeniu Nr 18/2003 Burmistrza Miasta i Gminy Ostrzeszów z dnia 30.06.2003r w § 2 pkt I. 3 dotyczącego subwencji rekompensującej w kwocie 261.720 zł.
IV. Uchwałą Nr VIII/81/2003 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 28 sierpnia 2003 roku w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2003 roku.
Zmiany w/w wynikały z:
1. Otrzymania dotacji z:
a) Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych, będącego w dyspozycji Urzędu Marszałkowskiego z przeznaczeniem na budowę drogi Zajączki - Siedlików - 111.300 zł,
b) Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego z przeznaczeniem na utwardzenie drogi gminnej w miejscowości Rogaszyce - 30.000 zł,
c) budżetu wojewódzkiego z przeznaczeniem na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych nauczycieli emerytów i rencistów - 20.685 zł,
d) budżetu wojewódzkiego na zwrot kosztów poniesionych na oświetlenie dróg na drogach, dla których gmina nie jest zarządcą - 26.052 zł,
e) budżetu wojewódzkiego na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych realizowanych w III kw. 2003 roku - 53.050 zł.
2. Rozdysponowanie rezerwy budżetowej w kwocie 300.000 zł z przeznaczeniem jej na:
a) budowę Szkoły Podstawowej w Szklarce Przygodzickiej - 165.000 zł,
b) realizację zadań własnych gmin w zakresie wypłat zasiłków i pomocy w naturze - 90.000 zł,
c) zwiększenie dotacji dla OCK z przeznaczeniem na remont i adaptację części pomieszczeń znajdujących się w Kinoteatrze - 45.000 zł.
3. Wpłaty ludności wiejskiej na wodociągowanie wsi - 15.000 zł.
4. Otrzymania subwencji rekompensującej subwencji ogólnej w zakresie kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu zwolnień ustawowych w podatku rolnym, leśnym i zakładach pracy chronionej - 261.720 zł.
5. Otrzymania środków z podziału 1 % rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego - 64.634 zł.
V. Uchwałą Nr IX/90/2003 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 30 września 2003 roku w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2003 roku.
Zmiany w/w wynikały z:
1. Zmniejszenia wydatków w:
a) dziale obsługa długu publicznego o kwotę 68.000 zł,
b) dziale opieka społeczna - dodatki mieszkaniowe o kwotę 125.000 zł.
2. Zwiększenia wydatków na:
a) dokończenie wodociągowania wsi Niedźwiedź, Marydół, Korpysy - 125.000 zł,
b) dofinansowanie zakupu dla Komendy Powiatowej Policji w Ostrzeszowie samochodu osobowego w kwocie - 23.000 zł,
c) zwiększenie dotacji do OCK o kwotę 45.000 zł.
3. Przeznaczenia kwoty 5.000 zł dla Stowarzyszenia Współpracy Partnerskiej Gmin Ostrzeszów i Stuhr.
4. Otrzymania dotacji z budżetu wojewody:
a) na zasiłki i pomoc w naturze - 41.700 zł,
b) na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych za I półrocze - 28.950 zł,
c) na dofinansowanie zadania własnego gminy w zakresie dożywiania uczniów - 9.436 zł.
5. Zwiększenia subwencji oświatowej o kwotę 3.600 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie kosztów adaptacji pomieszczeń szkolnych na gabinety profilaktyczne.
VI. Uchwałą Nr XII/108/2003 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 30 grudnia 2003 roku w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2003r.
Zmiany w/w wynikały z:
1. Otrzymania ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej kwoty 110.000 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu sprzętu w nowo wybudo-wanej Szkole Podstawowej w Szklarce Przygodzickiej.
2. Przyznania kwoty 17.254 zł jako kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu ustawowych ulg i zwolnień.
3. Środki z UKFiS przekazane za pośrednictwem MENiS w kwocie 175.000 zł z przeznaczeniem na współfinansowanie budowy sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Szklarce Przygodzickiej.
4. Zwiększenia dotacji z budżetu wojewody na:
a) wypłatę zasiłków na pomoc pieniężną dla rolników poszkodowanych w wyniku klęski suszy w 2003r. w kwocie 10.920 zł,
b) wypłatę dodatków mieszkaniowych w kwocie 84.250 zł.
5. Zmniejszenia dotacji z budżetu wojewody na:
a) składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej - 7.000 zł.
b) zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia zdrowotne - 127.964 zł,
c) zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne - 4.400 zł.
6. Zwiększenia o kwotę 30.500 zł dotacji do OCK w 2003 roku.
Po wprowadzeniu wszystkich zmian budżet miasta i gminy na koniec 2003 roku wynosił po stronie dochodów 29.558.809 zł, natomiast po stronie wydatków 30.330.531 zł.
Planowany niedobór pokryty miał zostać z kredytów bankowych.
Planowane dochody w kwocie jak wyżej za 2003 rok wykonane zostały w 98,5 % tj. 29.099.754 zł i są wyższe od wykonania 2002 roku o 2,7 %.
Planowane wydatki w kwocie jak wyżej wykonane zostały w 97,3 % tj. 29.521.138 zł i są wyższe w stosunku do wykonania 2002 roku o 5,0 %.
W 2003 roku zaciągnięto łącznie 1.000.000 zł kredytu bankowego. Spłacono 1.301.840 zł zaciągniętych w latach poprzednich rat kredytów i pożyczek. Łączne zadłużenie gminy z tytułu zaciągniętych kredytów na koniec 2003 roku wyniosło 2.138.000 zł i uległo obniżeniu w stosunku do końca 2002 roku o 18,3 % (2.529.840 zł).
Omówienie dochodów w poszczególnych działach
(Załącznik Nr 1 do niniejszego Sprawozdania)
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo:
Dochody wykonane w 88,4 %
48.510 zł |
- wpłaty ludności na wodociągowanie wsi |
3.736 zł |
- dochody za świadectwa miejsca pochodzenia zwierząt |
15 zł |
- inne dochody |
Dział 020 Leśnictwo:
Źródła dochodów:
3.034 zł |
- dzierżawa odwodów łowieckich |
36.080 zł |
- dochody ze sprzedaży drewna w lesie komunalnym |
Dział 100 Górnictwo i kopalnictwo:
6.550 zł |
- opłata eksploatacyjna płacona przez pozyskujących piasek i żwir na terenie gminy |
Dział 600 Transport i łączność:
111.300 zł |
- dofinansowanie z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych do budowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowości Siedlików - Zajączki |
30.000 zł |
- dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego do utwardzenia drogi gminnej we wsi Rogaszyce |
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa:
75.663 zł |
- opłaty z tytułu użytkowania wieczystego gruntów |
109.317 zł |
- dzierżawa gruntów i najem lokali |
3.782 zł |
- opłaty adiacenckie |
3.909 zł |
- odsetki z tytułu nieterminowych wpłat i inne |
441.391 zł |
- sprzedaż nieruchomości w tym: 209.951 zł - sprzedaż gruntów 231.440 zł - sprzedaż lokali |
Dział 710 Działalność usługowa:
15.000 zł |
- dotacja z budżetu państwa na remont pomnika Powstańców Wlkp. na cmentarzu w Ostrzeszowie |
Działalność 750 Administracja publiczna:
Dochody wykonane w 106,0 % planu rocznego i pochodzą:
153.700 zł |
- dotacja na zadania zlecone z zakresu utrzymania administracji rządowej |
8.774 zł |
- grzywny, mandaty i inne kary pieniężne nałożone przez Straż Miejską |
27.110 zł |
- dochody z dzierżaw lokali w budynku UMiG |
15.200 zł |
- odsetki z lokat na koncie bankowym |
15.319 zł |
- inne dochody |
Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa
oraz sądownictwa:
3.360 zł |
- dotacja z budżetu państwa na aktualizację spisu wyborców |
46.897 zł |
- dotacja z budżetu państwa na przeprowadzenie ogólnokrajowego referendum w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację Traktatu dotyczącego przystąpienia RP do Unii Europejskiej |
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa:
200 zł |
- dotacja z budżetu państwa na zadania z zakresu obrony cywilnej |
Dział 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek
nie posiadających osobowości prawnej:
48,4 % dochodów realizowano w Dziale 756, które są wyższe od wykonania 2002r. o 9,4 %
Lp |
Nazwa podatku |
Wpływy 2002 |
Wpływy 2003 |
Spadek. Przyrost |
Udział procentowy |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. |
Podatek od nieruchomości |
6.509.150 |
6.765.834 |
103,9 |
48,0 |
2. |
Udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych |
3.886.519 |
4.461.322 |
114,8 |
31,7 |
3. |
Opłata skarbowa i podatek od czynności cywilnoprawnych |
744.121 |
815.531 |
109,6 |
5,8 |
4. |
Udział gminy w podatku dochodowym od osób prawnych |
536.775 |
501.424 |
93,4 |
3,6 |
5. |
Podatek od środków transportowych |
588.743 |
680.127 |
115,5 |
4,8 |
6. |
Opłata administracyjna |
62.181 |
39.372 |
63,3 |
0,3 |
7. |
Karta podatkowa |
147.586 |
104.922 |
71,1 |
0,7 |
8. |
Podatek rolny |
92.073 |
83.734 |
90,9 |
0,6 |
9. |
Podatek leśny |
73.027 |
75.216 |
103,0 |
0,5 |
10. |
Podatek od spadków i darowizn |
51.287 |
57.846 |
112,8 |
0,4 |
11. |
Opłata targowa |
75.221 |
65.598 |
87,2 |
0,5 |
12. |
Podatek od posiadania psów |
27.919 |
27.329 |
97,9 |
0,2 |
13. |
Odsetki i inne |
72.686 |
120.920 |
166,4 |
0,9 |
14. |
Dywidendy |
2.356 |
3.795 |
161,1 |
- |
15. |
Opłaty za handel alkoholem |
- |
281.700 |
- |
2,0 |
16. |
OGÓŁEM |
12.869.644 |
14.084.670 |
109,4 |
100,0 |
Z powyższego zestawienia widać, że utrzymuje się wiodąca rola:
- podatku od nieruchomości,
- udziału gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych
oraz
- opłaty skarbowej i podatku od czynności cywilnoprawnej,
- udziału gminy w podatku dochodowym od osób prawnych,
- podatku od środków transportowych.
Pozostałe podatki odgrywają znacznie mniejszą rolę bądź wręcz marginalną.
Dział 758 Różne rozliczenia:
Dochody działu to subwencja otrzymana z budżetu państwa:
9.280.501 zł |
- część oświatowa subwencji ogólnej - wyższa od wykonania 2002 roku o 5,7 % |
15.465 zł |
- część podstawowa subwencji ogólnej - wyższa od wykonania 2002 roku o 34,9 % |
1.411.814 zł |
- część rekompensująca subwencji ogólnej - niższa od wykonania 2002 roku o 2,8 % |
Dział 801 Oświata i wychowanie:
Dochody działu wykonane w 100,8 % z tego:
14.402 zł |
- dochody z dzierżawy lokali mieszkalnych w obiektach szkolnych |
7.382 zł |
- wyprawka dla I - klasistów, |
641.068 zł |
- dotacja UFFiS na budowę hali sportowej w Szkole Podstawowej Nr 2 i Gimnazjum Nr 2 oraz budowę sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej w Szklarce Przygodzickiej |
5.081 zł |
- odsetki bankowe z konta ZOPO |
70.951 zł |
- dotacja z budżetu państwa na ZFŚS nauczycieli emerytów i rencistów |
Dział 853 Opieka społeczna:
Najważniejsze pozycje dochodów to dotacje z budżetu państwa na finansowanie zadań zleconych:
319.700 zł |
- utrzymanie Środowiskowego Domu Samopomocy, wzrost w stosunku do wykonania 2002r. o 14,7 % |
38.584 zł |
- składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej |
1.015.536 zł |
- zasiłki i pomoc w naturze (spadek w stosunku do wykonania 2002r o 11,4 %) |
15.300 zł |
- zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze (spadek o 7,1 % w stosunku do wykonania 2002 roku) |
382.900 zł |
- utrzymanie Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (wzrost o 5,9 % w stosunku do wykonania 2002 roku) |
96.000 zł |
- specjalistyczne usługi opiekuńcze (wzrost o 5,0 w stosunku do wykonania 2002 roku) |
10.920 zł |
- usuwanie skutków klęsk żywiołowych |
7.740 zł |
- dofinansowanie zakupu wyprawek dla I - klasistów. |
Pozostałe dochody w dziale:
291.160 zł |
- dotacja z budżetu na wypłatę dodatków mieszkaniowych |
26.156 zł |
- odpłatność za usługi opiekuńcze |
11.450 zł |
- dochody z marży w Dziennym Domu Pomocy Społecznej |
32.091 zł |
- dotacja na dożywianie uczniów w szkołach |
1.659 zł |
- inne dochody |
Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza:
12.145 zł |
- dochody z dzierżawy lokali mieszkalnych w obiektach przedszkolnych |
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska:
95.238 zł |
- dotacja z budżetu państwa jako refundacja za oświetlenie dróg, dla których gmina nie jest zarządcą |
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego:
50.000 zł |
- dotacja Starostwa Powiatowego do utrzymania Biblioteki |
Omówienie wydatków w poszczególnych działach
( Załącznik Nr 2 do niniejszego sprawozdania)
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo:
Sfinansowano następujące wydatki:
2.223 zł |
- wynagrodzenia inkasentów wydających świadectwa miejsca pochodzenia zwierząt |
1.760 zł |
- wpłata gminy Ostrzeszów na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 % uzyskanych wpływów z podatku rolnego |
6.717 zł |
- dofinansowanie organizacji dożynek wiejskich i inne wydatki |
12..711 zł |
- zakupy różne i inne wydatki z zakresu rolnictwa m.in. zakup kolczyków dla bydła, usługa weterynaryjna, pomoc dla hodowców pszczół i gołębi, zakup nagród |
339.234 zł |
- wodociągowanie wsi Niedźwiedź, Korpysy, Garbacze, Kuźniki |
Dział 020 Leśnictwo:
12.499 zł |
- za prace leśne, pozyskanie drewna w lesie komunalnym |
Dział 600 Transport i łączność:
Łączne wydatki w dziale 2.228.250 zł są wyższe od wykonania 2002r o 19,8 %.
W 2003 roku na drogach wykonano m.in.
I. Miasto:
1. |
Remonty cząstkowe |
133.247 zł | |
2. |
Remonty bieżące chodników |
35.844 zł | |
3. |
Remont kanalizacji |
6.764 zł | |
4. |
Remonty przepustów |
10.532 zł | |
5. |
Czyszczenie kanalizacji 475 szt. kratek ściekowych |
18.329 zł | |
6. |
Remont dróg żużlem |
47.528 zł | |
7. |
Remont dróg nieulepszonych |
54.452 zł | |
8. |
Budowa chodnika ul. Wieluńska |
61.798 zł | |
9. |
Budowa ul. 1-go Maja, |
256.149 zł | |
10. |
Budowa ul. Gajowej, |
162.420 zł | |
11. |
Budowa ul. Duboisa, |
148.226 zł | |
12. |
Nakładki bitumiczne (ścieżka droga Nr 11) |
43.187 zł | |
13. |
Oznakowanie dróg |
29.236 zł |
II. Wieś:
1. |
Remonty cząstkowe |
109.140 zł |
2. |
Nakładka bitumiczna (droga Kochłowy) 2000m2 |
41.903 zł |
3. |
Remont przepustów O 60 - 37 mb O 40 - 110 mb |
66.146 zł |
4. |
Profilowanie dróg równiarką |
90.037 zł |
5. |
Remont dróg żużlem, tłuczniem |
45.316 zł |
6. |
Ścinka poboczy |
30.738 zł |
7. |
Prześwietlanie drzew |
9.857 zł |
8. |
Budowa drogi Siedlików - Zajączki długość |
399.520 zł |
9. |
Remont drogi w Rogaszycach |
76.565 zł |
10. |
Oznakowanie dróg |
13.137 zł |
III. Dofinansowanie do innych zarządców dróg - 110.485 zł
w tym: dofinansowanie do chodnika przy rondzie,
zjazdy w Rojowie, dojazd do pawilonów
usługowych ul. A.Krajowej, ścieżka pieszo-
- rowerowa droga Nr 11.
IV. Projekty drogowe - 86.511 zł.
V. Utrzymanie zimowe dróg na terenie miasta i gminy w 2004r. - 141.183 zł.
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa:
Gospodarka gruntami i nieruchomościami:
Łączne wydatki 133.968 zł.
w tym:
91.855 zł |
- opracowania geodezyjne, wyceny, komunalizacja, odtwarzanie granic itp. |
2.527 zł |
- opłata za wieczyste użytkowanie gruntów |
39.586 zł |
- wykupy gruntów pod przejęte drogi |
Dział 710 Działalność usługowa:
29.036 zł |
- opracowanie dla planów przestrzennego zagospodarowania |
15.000 zł |
- remont na cmentarzu Pomnika Powstańców Wlkp. |
Dział 750 Administracja publiczna:
Główne wydatki to:
1. Środki wydatkowane w ramach zadań zleconych na utrzymanie administracji rządowej. 2. Utrzymanie Rady Miejskiej oraz Rad Dzielnic i Sołectw z tego: 237.503 zł wypłaty diet. |
153.700 zł 244.687 zł |
3. Koszt utrzymania Urzędu Miasta i Gminy Najważniejsze pozycje wydatków to: a) koszty osobowe 2.153.424 zł b) materiały i wyposażenie 208.674 zł c) usługi pozostałe 206.918 zł d) usługi remontowe 161.932 zł e) zakup energii 73.259 zł f) pozostałe wydatki 4.288 zł |
2.808.495 zł |
4. Inkaso podatków dla sołtysów 9.637 zł. |
|
5. Składki: a) Wielkopolski Ośrodek Kształcenia i Studiów Samorządowych b) Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Wielkopolski c) Związek Miast Polskich d) Związek Gmin Ziemi Ostrzeszowskiej |
8.640 zł 3..998 zł 2.681 zł 6.927 zł |
Dział 751 Urzędu naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa
oraz sądownictwa:
3.360 zł |
- środki na aktualizację spisu wyborców |
46.897 zł |
- wydatki związane z przeprowadzeniem ogólnokrajowego referendum w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację Traktatu dotyczącego przystąpienia RP do Unii Europejskiej |
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa:
Łączne wydatki na utrzymanie Ochotniczych Straży Pożarnych - 131.821 zł
w tym:
|
10.420 zł |
|
44.780 zł |
|
30.444 zł |
naprawa samochodów pożarowych). |
18.052 zł |
|
442 zł |
|
7.683 zł |
|
20.000 zł |
Inne wydatki w dziale to:
23.000 zł |
- dotacja do Komendy Powiatowej Policji do zakupu samochodu |
200 zł |
- wydatki z zakresu obrony cywilnej |
Dział 757 Obsługa długu publicznego:
170.486 zł |
- odsetki i prowizje od zaciągniętych kredytów bankowych |
Dział 801 Oświata i wychowanie:
Szkoły podstawowe:
Łączne koszty utrzymania szkół w 2003 roku łącznie z inwestycjami wyniosły 8.999.619 zł
z tego:
1) |
wydatki osobowe 5.972.226 zł tj. 66,4 % wydatków ogółem | |
2) |
zakup materiałów i wyposażenia 214.477 zł |
|
w tym:
|
- opał (węgiel, miał, koks) |
58.328 zł |
|
- olej opałowy |
32.185 zł |
|
- materiały biurowe, druki, czasopisma |
31.758 zł |
|
- środki czystości, artykuły gospodarcze i do remontów |
54.841 zł |
|
- komputery i wyposażenie |
15.033 zł |
|
- wiaty przystankowe 3 szt. |
10.500 zł |
|
- inne |
11.832 zł |
3) usługi remontowe 185.194 zł
w tym:
|
- konserwacja i naprawa maszyn |
11.176 zł |
|
- remonty c.o. i wodno –kanalizacyjne |
13.178 zł |
|
- remont w Szkole Podstawowej Nr 1 |
19.839 zł |
|
- przyłącze c.o. w Szkole Podstawowej Nr 1 |
16.050 zł |
|
- wymiana oświetlenia w Szkole Podst. Nr 1 |
14.177 zł |
|
- remont w Szkole Podstawowej w Potaśni |
69.127 zł |
|
- inne |
41.647 zł |
4) usługi pozostałe 116.334 zł
5) zakup energii 146.503 zł
6) wydatki inwestycyjne 2.306.828 zł
w tym:
- dokończenie budowy hali sportowej przy Szkole Podstawowej Nr 2
i Gimnazjum Nr 2 480.488 zł
- budowa Szkoły Podstawowej w Szklarce Przygodzickiej 1.812.340 zł.
7) inne wydatki 58.057 zł.
Przedszkola przy szkołach podstawowych:
Łączne koszty utrzymania w 2003 roku wyniosły 241.249 zł
z tego:
1) koszty osobowe 235.612 zł
2) inne wydatki 5.637 zł
Gimnazja:
Łączne koszty utrzymania w 2003 roku wyniosły 3.661.993 zł
z tego:
1) koszty osobowe 3.270.813 zł, tj. 89,3 % wydatków ogółem
2) materiały i wyposażenia 92.255 zł
3) usługi remontowe 77.052 zł
4) usługi pozostałe 47.923 zł
5) zakup energii 157.955 zł
6) pozostałe wydatki 15..995 zł
Inne wydatki w dziale Oświata i wychowanie:
Dowożenie uczniów do szkół 150.893 zł
Utrzymanie Zakładu Obsługi Placówek Oświatowych 474.288 zł
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 30.030 zł.
Dział 851 Ochrona zdrowia:
Na realizację Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2003 roku wydano łącznie 261.937 zł.
Środki przeznaczono na:
1) |
Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu. |
5.500 zł |
2) |
Udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie. |
12.982 zł |
3) |
Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej dla dzieci i młodzieży. |
111.716 zł |
4) |
Wspomaganie działalności, stowarzyszeń do rozwiązywania problemów alkoholowych. |
96.137 zł |
5) |
Koszty związane z prowadzeniem Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. |
35.602 zł |
Dział 853 Opieka społeczna:
Łączne wydatki w dziale wyniosły 4.125.280 zł.
Powyższe środki wydatkowano na:
1. |
Zasiłki i pomoc w naturze |
1.361.368 zł |
2. |
Dodatki mieszkaniowe |
914.786 zł |
3. |
Utrzymanie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej |
757.999 zł |
4. |
Usługi opiekuńcze |
315.168 zł |
5. |
Utrzymanie Środowiskowego Domu Samopomocy |
319.700 zł |
6. |
Utrzymanie Dziennego Domu Pomocy Społecznej |
311.624 zł |
7. |
Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej |
38.584 zł |
8. |
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
15.300 zł |
9. |
Dofinansowanie zadań gminy realizowanych przez Koło PCK i Koło Polskiego Związku Niewidomych |
7.050 zł |
10. |
Dożywianie dzieci w szkołach oraz wyprawki dla pierwszoklasistów |
72.781 zł |
11. |
Zasiłki dla osób dotkniętych skutkami klęski suszy. |
10..920 zł |
Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza:
Świetlice szkolne:
Łączne wydatki w 2003 roku wyniosły 508.664 zł z czego: 504.850 zł to koszty osobowe
tj. 99,3% wydatków ogółem.
Przedszkola:
Łączny koszt utrzymania w 2003 roku wyniósł 1.795.372 zł.
z tego:
1) koszty osobowe 1.332.692 zł tj. 74,2% wydatków ogółem
2) zakup materiałów 49.846 zł
3) usługi remontowe 47.130 zł
4) usługi pozostałe 25.996 zł
5) dotacja do Przedszkola Sióstr
Nazaretanek 294.800 zł
6) pozostałe wydatki 44.908 zł.
Kolonie, obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży:
20.398 zł - dofinansowanie wypoczynku w czasie ferii zimowych i wakacji letnich,
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli:
3.664 zł - środki przeznaczone na dokształcanie nauczycieli.
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska:
Gospodarka ściekowa i ochrona wód:
250.000 zł |
- dopłata do różnicy cen za oczyszczanie ścieków |
Oczyszczanie miasta:
139.418 zł |
- wywóz nieczystości z ulic, oczyszczanie miasta, prace porządkowe wykonywane przez Zakład Oczyszczania Spółka z o.o, |
Oświetlenie ulic:
197.619 zł |
- koszt energii elektrycznej, |
7.600 zł |
- montaż punktów świetlnych, |
332.678 zł |
- koszt utrzymania punktów świetlnych, |
185.698 zł |
- budowa oświetlenia ścieżki pieszo - rowerowej wzdłuż drogi Nr 11 oraz budowa dodatkowych punktów świetlnych, |
Pozostała działalność:
18.155 zł |
- opłata za prowadzenie targowiska, |
31.932 zł |
- opłata za prowadzenie szaletu miejskiego, |
196.781 zł |
- kontynuacja budowy targowiska przy ul. Łąkowej, |
155.755 zł |
- oleje, smary materiały eksploatacyjne do mikrociągnika, wywóz nieczystości, usunięcie drzew, czyszczenie kanalizacji, remonty w szaletach, żużel na targowisko miejskie, zakup zestawu zabawowego, wymiana mechanizmu zegarowego w Ratuszu. |
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego:
477.680 zł |
- dotacja budżetowa do utrzymania Ostrzeszowskiego Centrum Kultury |
287.310 zł |
- dotacja budżetowa do utrzymania Biblioteki, |
27.646 zł |
- pozostałe wydatki z zakresu kultury w tym: |
5.000 zł - dotacja do Stowarzyszenia Stuhr - Ostrzeszów
22.646 zł - festyny z okazji Dnia Dziecka, wydatki związane z 3-Maja,
współudział w kosztach oznakowania trasy rowerowej,
wydatki związane z 11 - listopada, dofinansowanie wydania
pocztówek, dofinansowanie Turnieju Tańca Towarzyskiego.
Dział 926 Kultura fizyczna i sport:
Przekazano dotację do utrzymania obiektów w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Ostrzeszowie w kwocie 140.000 zł oraz 150.000 zł na prace inwestycyjno - modernizacyjne na terenie Ośrodka.
W dziale tym finansowano organizację imprez sportowych i rekreacyjnych w klubach i organizacjach sportowych. Łącznie na ten cel wydano 146.673 zł zgodnie z podziałem zaproponowanym przez Komisję Oświaty, Kultury i Sportu Rady Miejskiej i zatwierdzonym przez Burmistrza.
W Załączniku Nr 3 do niniejszego Sprawozdania przedstawiono "Realizację inwestycji i remonty miasta i gminy Ostrzeszów za 2003 rok", w Załączniku Nr 4 "Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Ostrzeszowie za 2003 rok", w załączniku Nr 5 " Wykonanie planu przychodów i wydatków środków specjalnych za 2004 rok".
Załączniki (4) | Zobacz także | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Zobacz także
Uchwała budżetowa 2003 |
Metadane
Źródło informacji: | Wojciech Bąk |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wojciech Bąk |
Data wprowadzenia: | 2005-05-09 13:57:18 |
Opublikował: | Wojciech Bąk |
Data publikacji: | 2005-05-09 13:57:58 |
Ostatnia zmiana: | 2005-05-09 14:10:59 |
Ilość wyświetleń: | 3288 |