INFORMACJE  PODSTAWOWE

Nazwa i symbol sprawy

 Wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa

Wydział / Jednostka odpowiedzialna

Wydział Organizacyjny - pokój 107, I piętro, tel. 62/ 732 06 08, e-mail: org@ostrzeszow.pl

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 726 maja 2023 roku o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (art. 4 ust. 3 pkt. 1 oraz art. 4 ust. 4)

Opłaty

17 zł -  opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia (art. 1 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej)

 

Termin odpowiedzi

Zgodne z art. 217 § 3 k.p.a. zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni.

INFORMACJE  DODATKOWE

Tryb odwoławczy

Od postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia służy prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Ostrzeszów w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia

Uwagi

Jeżeli burmistrz nie dysponuje danymi potwierdzającymi okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji sołtysa, wydaje postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji.

WYMAGANE  DOKUMENTY

1. Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa, który powinien zawierać:

1)  imię, nazwisko oraz adres zamieszkania wnioskodawcy,

2)  nazwę sołectwa, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa

3)  okres pełnienia funkcji sołtysa.

2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej