INFORMACJE  PODSTAWOWE

Nazwa i symbol sprawy

 NADANIE NOWEJ NAZWY ULICY
6625

Wydział / Jednostka odpowiedzialna

 Wydział Gospodarowania Nieruchomościami 
pok. 202 (II piętro) - tel. 62/ 732 06 22

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym

(t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 713  z późniejszymi zmianami)

Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych

(t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 470  z późniejszymi zmianami)

 

Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021r.w sprawie

    ewidencji miejscowości, ulic i adresów 

(Dz. U. z 2021 r., poz. 1368)

Opłaty

Brak opłat za przyjęcie wniosku o nadanie nazwy ulicy.

Termin odpowiedzi

Termin realizacji wniosku uzależniony od przeprowadzenia czynności wymaganych procedurami i przepisami prawa, w tym:

  • zgromadzenia wymaganych opinii,
  • podjęcia uchwały przez Radę Miejską Ostrzeszów,
  • publikacji uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

INFORMACJE  DODATKOWE

Tryb odwoławczy

Zgodnie z art. 101 ustawy o samorządzie gminnym: Każdy, czyj interes prawny lub uprawnienie zostały naruszone uchwałą podjęta przez organ gminy w sprawie z zakresu administracji publicznej, może – po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa – zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego.

Uwagi

W przypadku nadania nazwy drodze wewnętrznej, stanowiącej własność osób prywatnych, wniosek winien zawierać zgodę wszystkich właścicieli terenów, na których zlokalizowana jest droga.

Przy nadaniu nazw uwzględnia się zachowanie zgodności proponowanej nazwy z dotychczasową tematyką nazewnictwa oraz zasadą uporządkowanego charakteru nadawanych nazw w danej części miejscowości.

WYMAGANE  DOKUMENTY

Wniosek o nadanie nowej nazwy ulicy wraz z klauzulą RODO

(druk do pobrania poniżej)

Mapa poglądowa