DANE PODSTAWOWE Wydziałem kieruje: Wioletta Anielska - skarbnik miasta i gminy. III piętro, pokój nr 302 Tu mogą Państwo uzyskać informacje dotyczące spraw realizowanych przez wydział, w szczególności dotyczące budżetu miasta i gminy. POZOSTAŁE BIURA I POMIESZCZENIA WYDZIAŁU FINANSOWEGO: Tu mogą Państwo załatwić następujące sprawy: Tu prowadzone są sprawy dotyczące budżetu miasta i gminy, szczególnie w zakresie: ZADANIA WYDZIAŁU WYDZIAŁ FINANSOWY Do zadań Wydziału Finansowego należą: 1) prowadzenie księgowości budżetowej (organu) i księgowości Urzędu (jednostki budżetowej); 2) ewidencja finansowo-księgowa projektów sfinansowanych środkami pochodzącymi z Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych; 3) obsługa bankowa, pozyskiwanie przychodów i dokonywanie spłat rozchodów m. in. kredytów bankowych, pożyczek, obligacji; 4) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej; 5) dokonywanie przelewów; 6) prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu; 7) ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych; 8) rozliczanie inwentaryzacji; 9) prowadzenie wykazu przedsięwzięć wieloletnich i wieloletniej prognozy finansowej; 10) prowadzenie spraw związanych z centralizacją podatku od towarów i usług (VAT); 11) analizowanie stanu wykonania budżetu i opracowywania projektów jego zmian; 12) nadzorowanie prawidłowości gospodarowania środkami budżetowymi; 13) analizowanie dla potrzeb Burmistrza systemu finansów publicznych i przygotowywanie projektów zmian w tym zakresie; 14) ewidencja księgowa oraz wystawianie decyzji w sprawie podatków i opłat lokalnych; 15) windykacja i egzekucja należności finansowych, w tym podatkowych i z tytułu opłat lokalnych (upomnienia, tytuły wykonawcze); 16) rozpatrywanie wniosków w sprawie ulg podatkowych i umorzeń; 17) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie wprowadzenia lub ustalenia wysokości podatków i opłat lokalnych; 18) przygotowywanie decyzji dotyczących zwrotu akcyzy za olej napędowy zakupiony przez rolników do produkcji rolnej, 19) kwestie dot. pomocy publicznej; 20) prowadzenie kasy Urzędu; 21) ubezpieczanie majątku Miasta i Gminy, a także innego mienia oraz osób w przypadkach wynikających z przepisów szczególnych.
tel. 62 732 - 06 - 14
e-mail: skarbnik@ostrzeszow.pl
KASA URZĘDU
tel. 62 732 - 06 - 18 III piętro, pokój nr 309
- dokonywanie wpłat podatkowych i innych wpłat związanych z budżetem miasta i gminy,
III piętro, pokój nr 310
tel. 62 732 - 06 - 16
Tu mogą Państwo uzyskać informacje dotyczące wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego. Ponadto przygotowywane są zaświadczenia (m.in. przyjmowanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz o stanie majątkowym) i decyzje w sprawach podatkowych.
III piętro, pokój nr 310
tel. 62 732 - 06 - 17
Tu przygotowywane są listy płac, rozliczany jest podatek dochodowy od osób fizycznych, prowadzona jest księgowość podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, podatku od środków transportu i opłaty od posiadania psów.
Ponadto przygotowywane są zaświadczenia i decyzje w sprawach podatkowych.
III piętro, pokój nr 301-302
tel. 62 732 - 06 - 15
- księgowości budżetowej
- sprawozdań z wykonania budżetu,
- rozliczania dochodów i wydatków budżetowych oraz podatku VAT.