INFORMACJE PODSTAWOWE Nazwa i symbol sprawy NADANIE NOWEJ NAZWY ULICY Wydział / Jednostka odpowiedzialna Wydział Gospodarowania Nieruchomościami Podstawa prawna Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 713 z późniejszymi zmianami) (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 470 z późniejszymi zmianami) Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021r.w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r., poz. 1368) Opłaty Brak opłat za przyjęcie wniosku o nadanie nazwy ulicy. Termin odpowiedzi Termin realizacji wniosku uzależniony od przeprowadzenia czynności wymaganych procedurami i przepisami prawa, w tym: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. INFORMACJE DODATKOWE Tryb odwoławczy Zgodnie z art. 101 ustawy o samorządzie gminnym: Każdy, czyj interes prawny lub uprawnienie zostały naruszone uchwałą podjęta przez organ gminy w sprawie z zakresu administracji publicznej, może – po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa – zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego. Uwagi W przypadku nadania nazwy drodze wewnętrznej, stanowiącej własność osób prywatnych, wniosek winien zawierać zgodę wszystkich właścicieli terenów, na których zlokalizowana jest droga. Przy nadaniu nazw uwzględnia się zachowanie zgodności proponowanej nazwy z dotychczasową tematyką nazewnictwa oraz zasadą uporządkowanego charakteru nadawanych nazw w danej części miejscowości. WYMAGANE DOKUMENTY Wniosek o nadanie nowej nazwy ulicy wraz z klauzulą RODO (druk do pobrania poniżej) Mapa poglądowa |