Ostrzeszów , 3 marca 2006r.

 

Sprawozdanie roczne z wykonania

budżetu miasta i gminy Ostrzeszów

za 2005 rok

 

          Budżet miasta i gminy Ostrzeszów na 2005 rok uchwalony został Uchwałą Nr XXII/198/2005 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 20 stycznia 2005 roku.

         W ciągu 2005 roku dokonano w budżecie następujących zmian:


I. Uchwałą Nr XXIII/199/2005 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 10 marca 2005 roku w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2005 roku.

        Zmiany w / w Uchwale wynikały z postanowień Uchwały Nr 5/168/2005 Kolegium RIO w Poznaniu z dnia 23.02.2005 r.


II. Uchwałą Nr XXV/215/2005 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2005 roku.

        Zmiany w /w wynikały z:

1. Otrzymania od Wojewody Wielkopolskiego:

a)      kwoty 57.390 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji Rządowego Programu „Posiłek dla potrzebujących”, zgodnie z Uchwałą Nr 212/2004 Rady Ministrów z 7.09.2004 r.

b)      kwoty 68.039 zł. z przeznaczeniem na pokrycie kosztów udzielania edukacyjnej pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym obejmującej stypendia i zasiłki szkolne dla uczniów najuboższych, udzielane w formie przedmiotowej : pokrycie kosztów zajęć wyrównawczych lub edukacyjnych oraz pomoc rzeczową w ramach Narodowego Programu Stypendialnego.

2. Potrzeby zagwarantowania w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów na 2005 rok środków finansowych w kwocie 488.260 zł. na realizację zadań inwestycyjnych wskazanych w Planach Rozwoju Miejscowości Rogaszyce i Siedlików w latach 2005-2008. Zmiana uchwały budżetowej była konieczna przy staraniu się o pozyskanie środków finansowych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006 w zakresie 2.3 „Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego”. Środki w kwocie 488.260 zł. pochodziły z budowy drogi w Siedlikowie.


III. Uchwałą Nr XXVII/226/2005 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 29 czerwca 2005 roku w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2005 roku.

      Zmiany w / w wynikały z:

1. Otrzymania od Wojewody Wielkopolskiego:

a)      kwoty 17.100 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych w części gwarantowanej z budżetu państwa,

b)      kwoty 1.000 zł. z przeznaczeniem na renowację i utrzymanie zabytkowych grobów wojennych,

c)      kwoty 8.164 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie wyprawki szkolnej obejmującej podręczniki szkolne do wartości 100 zł. – dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2005/2006

d)      kwoty 600 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie w ramach wdrażania reformy oświaty, prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego, złożonych w okresie od 1 lipca do 31 października 2004 roku

2.       Dofinansowania kwotą 30.000 zł. dokończenia budowy sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej w Niedźwiedziu oraz opracowania dokumentacji technicznej sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej w Siedlikowie.

3.       Utworzenia w Dziale 801 Oświata i wychowanie , rozdział 80103 Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych i związanych z tą zmianą koniecznością dokonania przesunięć między rozdziałami w Dziale 801.


IV. Uchwałą Nr XXVIII/234/2005 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 15 września 2005 roku w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2005 roku.

          Zmiany w / w wynikały z:

  1. Otrzymania od Wojewody Wielkopolskiego kwoty 848 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie wyprawki szkolnej obejmującej podręczniki szkolne o wartości do 100 zł. – dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2005/2006
  2. Otrzymania z Krajowego Biura wyborczego – Delegatura w Kaliszu:

a)      kwoty 41.898 zł. z przeznaczeniem na przeprowadzenie wyborów do Sejmu i Senatu RP

b)      kwoty 26.017 zł. z przeznaczeniem na przeprowadzenie wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 

 

3.      Otrzymania z Ministerstwa Kultury:

a)      kwoty 5.500 zł. w ramach Programu Operacyjnego Rozwoju Inicjatyw Lokalnych z przeznaczeniem na dofinansowanie organizowanego przez Ostrzeszowskie Centrum Kultury  „X Pleneru Malarskiego im. Antoniego Serbeńskiego”.

b)      kwoty 6.440 zł. dotacji celowej na zadania z zakresu kultury objęte mecenasem państwa w ramach Programu Operacyjnego PROMOCJA CZYTELNICTWA Priorytet 1 Rozwój bibliotek oraz poprawa jakości dostępności zbiorów.

  1. Otrzymania kwoty 30.000 zł. z Urzędu Marszałkowskiego zgodnie z Porozumieniem na drogę na Pustkowiu .
  2. Rezygnacja z budowy w 2005 roku  oświetlenia  ścieżki rowerowej wzdłuż drogi Nr 11 w kierunku Rogaszyc i przeznaczeniem całej kwoty na budowę dróg na terenie wiejskim / Siedlików i Pustkowie PŁD / , kwota 300.000 zł.
  3. Zwiększenia o 20.000 zł. kwoty na konieczne, pilne wykupy gruntów – środki pochodziły z rezerwy budżetowej.
  4. Przeznaczenia kwoty 40.000 zł. na dofinansowanie remontu kotłowni na Osiedlu Piastów.
  5. Dokonania zmian w planie wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Ostrzeszowie na 2005 rok.

V. Uchwałą Nr XXXI/259/2005 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 29 grudnia 2005 roku w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2005 roku.

           Zmiany w  w / w Uchwale wynikają z:

1. Otrzymania o Wojewody Wielkopolskiego:

a)      kwoty 850 zł. na sfinansowanie wydatków jednostek uprawnionych, związanych ze świadczeniem usługi przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania z szerokopasmowego dostępu do internetu w Szkole Podstawowej w Niedźwiedziu.

b)      kwoty 700 zł. na sfinansowanie w ramach wdrożenia reformy oświaty prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego, złożonych w okresie od 1 lipca do 31 października 2005 r.

c)      kwoty 502.163 zł. na wypłatę obligatoryjnych świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych w związku z postanowieniami ustawy z dnia 28.11.2003 r. o świadczeniach rodzinnych oraz art. 17 ustawy z dnia 22.04.2005 r. o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej.

d)      kwoty 38.260 zł. na dofinansowanie realizacji Rządowego Programu „Posiłek dla potrzebujących”.

e)      kwoty 29.421 zł. przeznaczonej na pokrycie kosztów udzielania edukacyjnej pomocy stypendialnej dla uczniów o charakterze socjalnym, zgodnie z art. 90d ustawy o systemie oświaty.

2.   Zmniejszenia przez Wojewodę Wielkopolskiego środków na :

a)      składki na ubezpieczenia zdrowotne o kwotę 12.900 zł.

b)      zasiłki i pomoc w naturze o kwotę 16.900 zł.

4.       Otrzymania z Krajowego Biura Wyborczego – Delegatura w Kaliszu kwoty 40.050 zł. z przeznaczeniem na przeprowadzenie wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

5.       Otrzymania z Ministerstwa Kultury kwoty 4.000 zł. w ramach Programu Operacyjnego Rozwoju Inicjatyw Lokalnych z przeznaczeniem na dofinansowanie organizowanego przez Ostrzeszowskie Centrum Kultury „Przeglądu Amatorskiego Ruchu Artystycznego PARA 2005”.

6.       Zwiększenia przez Ministerstwo Finansów części oświatowej subwencji ogólnej na 2005 rok o kwotę 30.000 zł. ze środków rezerwy części oświatowej.

7.        Zawarcie Umowy w ramach programu Wspólnoty Europejskiej Socrates – Comenius na kwotę 4.407 zł. Beneficjentem programu Comenius jest Gimnazjum w Siedlikowie.

 

                 Po wprowadzeniu wszystkich zmian budżet miasta i gminy na koniec 2005 roku wynosił po stronie dochodów 34.752.046 zł. , natomiast po stronie wydatków 37.113.076 zł.

                Planowany niedobór pokryty miał zostać z kredytu bankowego.

                Planowane dochody w kwocie jak wyżej wykonane zostały w 100,7 %  tj. 35.008.434 zł. i są wyższe od wykonania dochodów 2004r. o 10,3 %

               Planowane wydatki w kwocie jak wyżej wykonane zostały w 96,5 %  tj. 35.828.244  zł. i są wyższe w stosunku do wykonania wydatków 2004 roku o  10,5 %

                W 2005 roku zaciągnięto łącznie 3.000.000 zł. kredytu bankowego przy planie rocznym 3.840.030 zł. zgodnie z załącznikiem Nr 3 do Uchwały budżetowej na 2005 rok. Nie wykorzystano całego kredytu z uwagi na przekroczenie planowanych dochodów budżetowych i nie wykonanie części zaplanowanych wydatków. Zmniejszenie deficytu budżetu miasta i gminy Ostrzeszów za 2005 rok jest prawie identyczny jak zmniejszenie  deficytu budżetu państwa za 2005 rok , który był niższy o jedną piątą od planowanego.

Spłacono 1.479.000 zł. zaciągniętych w latach poprzednich rat kredytów zgodnie z harmonogramem spłat kredytów zaciągniętych w latach poprzednich i załącznikiem Nr 3 do Uchwały budżetowej na 2005 rok

               Łączne zadłużenie gminy  z tytułu zaciągniętych kredytów na koniec 2005 roku wyniosło 5.030.000 zł. i uległo podwyższeniu w stosunku do końca 2004 roku o 43,4 % /3.509.000 zł./

              W 2005 roku gmina nie udzielała żadnych poręczeń i gwarancji. Jedyne poręczenie jakie posiada gmina na dzień dzisiejszy jest poręczenie udzielone Spółce Wodno- Ściekowej „Strzegowa” w latach poprzednich. Poręczenie wynosi na dzień dzisiejszy 600.000 zł. i skończy się w 2007 roku.

 

I. Omówienie dochodów w poszczególnych działach. / Załącznik Nr 1 do niniejszego Sprawozdania.

 

Dział 010  Rolnictwo i łowiectwo:

 

2.056 zł

- wpłaty ludności na wodociągowanie wsi

 

Dział 020  Leśnictwo:


Źródła dochodów:

4.473 zł

- dzierżawa obwodów łowieckich

37.525 zł

- dochody ze sprzedaży drewna w lesie komunalnym

 

Dział 100  Górnictwo i kopalnictwo:

 

7.276 zł

- opłata eksploatacyjna płacona przez pozyskujących piasek i żwir

  na terenie gminy

 

Dział 600  Transport i łączność:

70.000 zł

- dofinansowanie z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych do budowy dróg

  dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowości  Siedlików

30.000 zł

- dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego

  na wykonanie dywanika bitumicznego na drodze gminnej w Pustkowiu

22.566 zł.

- środki zlikwidowanego środka specjalnego

33.742 zł.

- dochody z opłat za zajęcie pasa jezdni

1.804 zł.

- środki pozyskane w ramach ZPORR, Priorytet 3 Rozwój lokalny, Działanie

  3.1 obszary wiejskie z przeznaczeniem na budowę drogi gminnej Pustkowie –

  Królewskie – Rogaszyce. Pozostałe zaplanowane środki pomimo wykonania

  inwestycji i spełnienia wszystkich warunków przez gminę, nie wpłynęły do

  budżetu gminy w 2005 roku.

 

241 zł.

 

- środki jak wyżej, tylko z budżetu państwa. Pozostałe zaplanowane środki

  pomimo wykonania inwestycji i spełnienia wszystkich warunków przez gminę,

  nie wpłynęły do budżetu gminy w 2005 roku.


Dział 700  Gospodarka mieszkaniowa:

 

67.789 zł

- opłaty z tytułu użytkowania wieczystego gruntów

107.396 zł

- dzierżawa gruntów i najem lokali

11.027 zł

- renta planistyczna i opłaty adiacenckie

781 zł

- odsetki z tytułu nieterminowych wpłat i inne

439.421 zł

- sprzedaż nieruchomości w tym:  245.082 zł - sprzedaż 22.963 m2

                                                                            powierzchni gruntów

                                                       194.339 zł - sprzedaż  siedmiu lokali

                                                                            mieszkalnych oraz wpłaty

                                                                            bonifikaty udzielonej przy

                                                                            sprzedaży lokali mieszkalnych

 

Dział 710  Działalność usługowa:

1.000 zł

- dotacja z budżetu państwa na remont pomnika Powstańców Wlkp.

  na cmentarzu w Ostrzeszowie

 

Działalność 750  Administracja publiczna:


Dochody wykonane w 109,8 % planu rocznego i pochodzą:

136.600 zł

- dotacja na zadania zlecone z zakresu utrzymania administracji rządowej

14.738 zł

- grzywny, mandaty i inne kary pieniężne nałożone przez Straż Miejską

21.033 zł

- dochody z dzierżaw lokali w budynku UMiG

33.073 zł

- odsetki z lokat na koncie bankowym

7.162 zł

- inne dochody


Dział 751  Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa
oraz sądownictwa:

3.626 zł

- dotacja z budżetu państwa na aktualizację spisu wyborców

65.662 zł

- dotacja z budżetu państwa na przeprowadzenie wyborów Prezydenta

  Rzeczypospolitej Polskiej

41.898 zł.

- dotacja z budżetu państwa na przeprowadzenie wyborów do Sejmu i Senatu


Dział 754  Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa:

2.900 zł

- dotacja z budżetu państwa na zadania z zakresu obrony cywilnej

 

Dział 756  Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek

                 nie posiadających osobowości prawnej:


53,5 %
dochodów realizowano w Dziale 756, które są wyższe od wykonania 2004r. o 13,5 %

 

Lp

Nazwa podatku

Wpływy 2004

Wpływy 2005

Spadek.

Przyrost

Udział

procentowy

1

2

3

4

5

6

1.

Podatek od nieruchomości

6.949.243

7.578.762

109,1

40,4

2.

Udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych

5.997.825

7.284.560

121,5

38,8

3.

Opłata skarbowa i podatek od czynności cywilnoprawnych

1.074.877

1.175.312

109,3

6,3

4.

Udział gminy w podatku dochodowym od osób prawnych

393.400

649.018

165,0

3,5

5.

Podatek od środków transportowych

747.207

779.847

104,4

4,2

6.

Opłata administracyjna

46.297

37.468

80,9

0,2

7.

Karta podatkowa

83.288

63.613

76,4

0,3

8.

Podatek rolny

100.417

112.662

112,2

0,6

9.

Podatek leśny

113.815

134.562

118,2

0,7

10.

Podatek od spadków i darowizn

76.800

60.108

78,3

0,3

11.

Opłata targowa

68.942

102.846

149,2

0,6

12.

Podatek od posiadania psów

27.699

28.189

101,8

0,2

13.

Odsetki i inne

55.099

101.791

184,7

0,5

14.

Dywidendy

3.020

5.845

193,5

-

15.

Opłaty za handel alkoholem

296.052

300.445

101,5

1,6

16.

Dotacja z P F R O N

486.009

329.557

67,8

1,8

17.

OGÓŁEM

16.519.990

18.744.405

113,5

110,0

 

Z powyższego zestawienia widać, że utrzymuje się wiodąca rola:

-  podatku od nieruchomości , dobra realizacja podatku spowodowana przyrostem

   powierzchni do opodatkowania,

-  udziału gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych- po raz pierwszy dochody   

   zostały zrealizowane ponad kwotę zaplanowaną na 2005 rok

Łączny udział w /w podatków stanowi prawie 80 % wpływów z wszystkich podatków

-  opłaty skarbowej i podatku od czynności cywilnoprawnej,

-  udziału gminy w podatku dochodowym od osób prawnych – dobra realizacja podatku może

   świadczyć o polepszającej się kondycji ekonomicznej firm z terenu naszej gminy,

-  podatku od środków transportowych.

Łączny udział w / w podatków stanowi 14 % wpływów z wszystkich podatków.

Pozostałe podatki odgrywają znacznie mniejszą rolę bądź wręcz  marginalną- łącznie około 6% wpływów z wszystkich podatków. Zauważyć należy w tej grupie zanikające z roku na rok znaczenie wpływów z tytułu karty podatkowej.


Dział 758  Różne rozliczenia:


Dochody działu to subwencja otrzymana z budżetu państwa zgodnie z planem :

9.167.426 zł

- część oświatowa subwencji ogólnej - niższa od wykonania 2004 roku

   o 1,0  %

620.896 zł.

- część równoważąca subwencji ogólnej


Dział 801  Oświata i wychowanie:

Dochody działu wykonane w 87,8 % z tego:

10.930 zł

- dochody z dzierżawy lokali  mieszkalnych w obiektach szkolnych

9.012 zł

- sfinansowanie wyprawki szkolnej ,

1.300 zł.

- dotacja na sfinansowanie – w ramach wdrażania reformy oświaty - prac

  komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych w sesji letniej , powołanych do

  przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego związanego z awansem

  zawodowym nauczycieli,

2.723 zł

- odsetki bankowe z konta ZOPO

 

Dział 852 Pomoc  społeczna:


Najważniejsze pozycje dochodów to dotacje z budżetu państwa na finansowanie zadań zleconych:

333.900 zł

- utrzymanie Środowiskowego Domu Samopomocy,

20.345 zł

- składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające 

  niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia

  rodzinne,

103.020 zł

- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

98.672 zł

- specjalistyczne usługi opiekuńcze

  

3.924.055 zł

- świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z

  ubezpieczenia społecznego

Pozostałe dochody w dziale:

24.388 zł

- odpłatność za usługi opiekuńcze

13.144 zł

- dochody z marży w Dziennym Domu Pomocy Społecznej

95.650 zł

- dotacja na dofinansowanie Rządowego Programu „Posiłek dla

  potrzebujących”

299.900 zł

- dotacja do utrzymania Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

185.500 zł

- dotacja na zasiłki  i pomoc w naturze na zadania własne

1.895 zł

- inne dochody

  

Dział 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

4.067 zł

- wpłaty z P F R O N

 

Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska:

2.321 zł.

- wpływy  związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych

 

Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego:

60.000 zł

- dotacja Starostwa Powiatowego do utrzymania Biblioteki zgodnie z

   podpisanym porozumieniem,

6.440 zł.

- dotacja z Ministerstwa Kultury do zakupu książek przez Bibliotekę,

9.500 zł.

- dotacja z Ministerstwa Kultury do „Przeglądu Amatorskiego Ruchu

  Artystycznego PARA 2005” i Pleneru Malarskiego im. Antoniego

  Serbeńskiego , zgodnie z podpisanymi porozumieniami,

2.339 zł.

- zwrot dotacji z 2004 roku


Skutki udzielonych ulg, odroczeń, rozłożenia na raty , umorzenia i  stan zaległości oraz należności pozostałe do zapłaty ogółem.

 

 

 

 

Lp.

 

 

 

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

 

 

Dział

 

 

 

Rozdział

 

 

 

§

Należności pozostałe do zapłaty ogółem

Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy

Skutki udzielonych przez gminę ulg, umorzeń i zwolnień obliczone za okres sprawozdawczy

( bez ulg i zwolnień ustawowych )

Skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy na podstawie ustawy Ordynacja Podatkowa obliczone za okres sprawozdawczy

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1

Gospodarka nieruchomościami

700

70005

0470

0750

8.103

12.002

 

 

 

2

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

756

75701

75615

 

 

 

 

75616

0350

0310

0340

5000

0560

0910

0310

0320

0330

0340

0360

0370

5000

0560

0910

0410

0560

0910

131.179

146.100

12.924

18

6.946

52.737

328.263

4.749

519

92.624

3.108

4.493

308

193.237

184.240

42.672

1.502

2.432

 

165.591

63.697

 

 

 

190.976

 

 

343.134

 

 

 

 

84.486

 

 

 

9.724

35.973

1.137

134

1.694

 

3.056

 

 

15.051

 

12.163

 

 

 

 

45.177

37

 

5.041

 

 

 

 

2.622

3

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

852

85212

0970

165.518

 

 

 

4

Razem

 

 

 

1.393.674

763.398

151.255

65.040

 

Zgodnie z Ordynacją podatkową do zalegających wysyłane są upomnienia , gdy to nie odnosi skutku sprawa kierowana jest do egzekucji do Naczelnika Urzędu Skarbowego. W niektórych przypadkach następuje zabezpieczenie na hipoteczne. Wpływ gminy na egzekucję zaległości w Urzędach Skarbowych  jest żaden. Wielokrotnie wysyłane monity w sprawie przyspieszenia egzekucji należności na rzecz gminy odnoszą minimalny skutek.

 

Dochody związane z realizacją zadań zleconych gminie  przedstawiają się następująco:

plan ogółem :                        4.772.554 zł.

wykonanie ogółem :             4.730.678 zł.

Wykonanie dochodów związanych z realizacją zadań zleconych w poszczególnych działach , rozdziałach , paragrafach przedstawiono w Załączniku Nr 1 do niniejszego Sprawozdania

Realizacja wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami administracji rządowej i samorządowej przedstawiono powyżej omawiając Załącznik Nr 1 do niniejszego Sprawozdania


II. Omówienie wydatków w poszczególnych działach
/ Załącznik Nr 2 do
niniejszego Sprawozdania/


Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo:

Sfinansowano następujące wydatki:

2.223 zł

- wpłata gminy Ostrzeszów na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 %

  uzyskanych wpływów z podatku rolnego

3.310 zł

- dofinansowanie organizacji dożynek wiejskich

2.445 zł

- zakupy różne i inne wydatki z zakresu rolnictwa m. in. pomoc dla

  hodowców pszczół i gołębi , zakup nagród,

 

Dział 020 Leśnictwo:

13.457 zł

- za prace leśne i pozyskanie drewna w lesie komunalnym

 

Dział 600 Transport i łączność:

Łączne  wydatki w dziale 3.820.826 są wyższe od wykonania 2004r o 22,8 %.

W 2004 roku na drogach wykonano m.in.

1.   Miasto:

1.    

Remonty cząstkowe 2.905 m2

158.219 zł.

2.    

Remonty bieżące chodników 121 m2

 chodnik ul. Sienkiewicza 690 m2

151.497 zł.

3.    

Remont urządzeń odwadniających 11 szt.

8.832 zł.

4.    

Remont dróg nieulepszonych kamieniem

i destruktem

ul. Kościuszki 150 mb

ul. Piłsudskiego 210 mb

ul. Berlinga 100 mb

ul. Cicha 120 mb

42.551 zł.

5.    

Profilowanie dróg gruntowych

ul. Tęczowa i Piłsudskiego

25.122 zł.

6.    

 Nakładka bitumiczna ul. Kościuszki

 200 mb

100.461

7.    

Budowa ul. Wrzosowa 325 mb

229.002 zł.

8.    

Budowa ul. Słoneczna

174.947 zł.

2.   Wieś:

1.

Remonty cząstkowe 2.871 m2

116.308 zł.

2.

Remont urządzeń odwadniających/ przepusty/ 82mb

59.065 zł.

3.

Równiarka

43.504 zł.

4.

Remont dróg żużlem 1100 t. ,tłuczniem 210 t.

67.612 zł.

5.

Rowy i ścinka poboczy

4.877 zł.

6.

Prześwietlanie drzew

11.671 zł.

7.

Powierzchniowe utrwalenie dróg:

Niedźwiedź , Olszyna 1.183 mb

50.008 zł.

8.

Budowa drogi Rogaszyce 1,39 km, 6,088 m2

669.655 zł.

9.

Budowa drogi Pustkowie 0,6 km, 1.740 m2

45.982 zł.

10.

Budowa drogi Pustkowie Królewskie 2,076 km, 8.444 m2

777.425 zł.

11.

Budowa drogi Siedlików

517.688 zł.

12.

Chodnik Niedźwiedź – 590 mb , 869 m2 , Siedlików projekt, Rogaszyce projekt kostka,

107.628 zł.

3. Dofinansowanie  do innych zarządców dróg  - 60.192

      w tym: dofinansowanie do budowy chodnika do Olszyny i ul. Piastowska 30.000 zł.

                   projekt techniczny skrzyżowania dróg 30.192 zł.

 4. Utrzymanie zimowe dróg na terenie miasta i gminy w 2005 roku – 339.967 zł.


Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa:

Gospodarka gruntami i nieruchomościami:

Łączne wydatki 484.590 zł.

w tym:

78.730 zł

- opracowania geodezyjne, wyceny, komunalizacja, odtwarzanie granic

   wykupy gruntów i odszkodowania za wykupy gruntów itp.

2.527 zł

- opłata za wieczyste użytkowanie gruntów

3.333 zł.

- wypłata kaucji mieszkaniowej

400.000 zł

- budowa bloku komunalnego,

 

 

Dział 710 Działalność usługowa:

119.668 zł

- opracowanie projektów decyzji i planów przestrzennego zagospodarowania

30.867 zł

- remont na cmentarzu Pomnika Powstańców Wlkp.

 

Dział 750 Administracja publiczna:

Główne wydatki to:

1.       Środki wydatkowane w ramach zadań zleconych na

utrzymanie administracji rządowej.

2.       Utrzymanie Rady Miejskiej oraz Rad Dzielnic i Sołectw

z tego: 279.235 zł wypłaty diet.

136.600 zł

 

290.645 zł

 

3.       Koszt utrzymania Urzędu Miasta i Gminy

       Najważniejsze pozycje wydatków to:

a)      koszty osobowe                                 2.291.114 zł

b)      materiały i wyposażenie                       174.537 zł

c)      usługi pozostałe                                    195.209 zł

d)      usługi remontowe                                   41.223 zł

e)      zakup energii                                          43.375

f)        budowa windy w budynku  UMiG      199.407 zł

g)      projekt i kosztorys budowy sieci             5.100 zł.

      komuerowej                

h)      pozostałe wydatki                                   13.181 zł

2.963.146 zł

4.       Składki:

a)      Wielkopolski Ośrodek Kształcenia i Studiów Samorządowych

b)      Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Wielkopolski

c)      Związek Miast Polskich

d)      Związek Gmin Ziemi Ostrzeszowskiej

e)      Związek Gmin Zlewni Górnej Baryczy

 

9.120 zł

 

4.440 zł

2.781 zł

9.200 zł

16.796 zł


Dział 751 Urzędu naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

                 oraz sądownictwa:

3.626 zł

- środki na aktualizację spisu wyborców

65.662 zł

- wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów Prezydenta

  Rzeczpospolitej Polskiej

41.898 zł

- wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów do Sejmu i Senatu

 

 

Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa:


Łączne wydatki na utrzymanie Ochotniczych Straży Pożarnych – 162.103 zł

 w tym:

 

  1. Ekwiwalenty za udział w akcjach ratowniczo - gaśniczych.

12.148 zł

  1. Zakup materiałów i wyposażenia (zakup oleju i paliwa, części samochodowe, nagrody na turnieje i zawody, materiały budowlane do remontu strażnic)

79.967 zł

  1. Zakup energii (elektrycznej, cieplnej - ogrzewanie)

27.827 zł

  1. Pozostałe usługi (przeglądy techniczne, remonty sprzętu p.poż.

      naprawa samochodów pożarowych).

5.369 zł

  1. Podróże służbowe.

21 zł

  1. Opłaty i składki (ubezpieczenie samochodów i strażnic)

6.813 zł

  1. Składki ZUS i Fundusz Pracy

661 zł

  1. Wynagrodzenia bezosobowe

26.520 zł

  1. Zakup sortów mundurowych

2.777 zł

 

Inne wydatki w dziale to:

 

2.900 zł

- wydatki z zakresu obrony cywilnej

 

Dział 756 Dochody od osób prawnych , od osób fizycznych i od innych jednostek

nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem:

 

      10.191 zł.   wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne związane z poborem podatków,


Dział 757 Obsługa długu publicznego:

178.087 zł

- odsetki od zaciągniętych kredytów bankowych

4.345 zł

- prowizja od zaciągniętego kredytu

 

Dział 801 Oświata i wychowanie:

Szkoły podstawowe:

Łączne koszty utrzymania szkół w 2005 roku razem z inwestycjami wyniosły 7.894.301 zł

      z tego:

1)

wydatki osobowe         6.364.072 zł

                                   tj. 80,6 %   wydatków ogółem

2)

zakup materiałów i wyposażenia     254.646 zł

 

             w tym:

 

- opał (węgiel, miał, koks)

72.780 zł

 

- olej opałowy

48.523 zł

 

- materiały biurowe, druki, czasopisma

35.433 zł

 

- środki czystości, artykuły gospodarcze

  i do remontów

39.696 zł

 

- wyposażenie pomieszczeń szkolnych

23.091 zł

 

- komputery i wyposażenie

11.147 zł

 

- inne

23.976 zł

       3)  usługi remontowe      121.947 zł 

             w tym:                                                          

 

- konserwacja i naprawa maszyn

12.827 zł

 

- malowanie pomieszczeń szkolnych

10.068 zł

 

- roboty remontowe budowlane w Szkole

  Podstawowej Nr 1 , 3 i Rogaszycach

55.657 zł

 

- inne remonty w szkołach podstawowych

43.395 zł

        4)  usługi pozostałe                 88.887 zł

        5)  zakup energii                   173.050 zł

        6)  wydatki inwestycyjne      844.540

              w tym:

                      - budowa sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej w Niedźwiedziu 829.440 zł.

              - opracowanie dokumentacji sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej i Gimnazjum

                 w Siedlikowie                                                                                         15.100 zł.

        7)  zakupy inwestycyjne        3.718 zł

        8)  inne wydatki                   43.441 zł

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych:

Łączny koszt utrzymania w 2005 roku wyniósł 698.177 zł.

z tego:

        1) koszty osobowe  696.353 zł. tj. 99,7 % wydatków ogółem

        2) pozostałe wydatki 1.824 zł.

 

Przedszkola:

Łączny koszt utrzymania w 2005 roku wyniósł   1.761.659 .

z tego:

       1)  koszty osobowe                      1.329.047   tj. 75,4 % wydatków ogółem

       2)  zakup materiałów                        25.226

       3)  usługi remontowe                        38.177

       4)  usługi pozostałe                           28.188 zł

       5)  dotacja do Przedszkola Sióstr

             Nazaretanek                              311.500

            Przedszkole posiada status Przedszkola Publicznego nadany przez Kuratora Oświaty i

            zgodnie z Ustawą o systemie oświaty gmina jest zobowiązana do przekazywana

            dotacji.

       6)  pozostałe wydatki                        29.521.


Gimnazja:

Łączne koszty utrzymania w 2005 roku wyniosły  3.901.165 zł

   z tego:

        1)  koszty osobowe               3.541.665 zł, tj. 90,8  % wydatków ogółem

        2)  materiały i wyposażenia       88.454 zł

        3)  usługi remontowe                 45.595

        4)  usługi pozostałe                    34.901

        5)  zakup energii                      162.615

        6)  pozostałe wydatki                 27.935

 

Inne wydatki w dziale Oświata i wychowanie:

Dowożenie uczniów do szkół                                         297.088

Utrzymanie Zakładu Obsługi Placówek Oświatowych  510.255

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli                        18.428 zł.

 

Dział 851 Ochrona zdrowia:

Na realizację Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2005 roku wydano łącznie  299.761 zł.

Środki przeznaczono na:

 

1)

Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.

-

2)

Udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

19.812 zł

3)

Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej dla dzieci i młodzieży.

217.095 zł

4)

Wspomaganie działalności, stowarzyszeń do rozwiązywania problemów alkoholowych.

37.874 zł

5)

Koszty związane z prowadzeniem Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

24.980 zł


Dział 853 Opieka społeczna:

Łączne wydatki w dziale wyniosły 7.351.251 zł. wzrost do wykonania 2004 roku o 29,5 %

Spowodowane zostało to przekazaniem do gmin od 1 maja 2004 r. zadań z zakresu świadczeń rodzinnych oraz składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego.

Powyższe środki wydatkowano na:

1.

Zasiłki i pomoc w naturze

619.465 zł

2.

Dodatki mieszkaniowe

802.740 zł

3.

Utrzymanie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

755.000 zł

4.

Usługi opiekuńcze

345.772 zł

5.

Utrzymanie Środowiskowego Domu Samopomocy

333.900 zł

6.

Utrzymanie Dziennego Domu Pomocy Społecznej

375.020 zł

7.

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

20.345 zł

8.

Dofinansowanie zadań  gminy realizowanych przez Koło Polskiego Czerwonego Krzyża 5.000 zł. i Koło Polskiego Związku Niewidomych kwota 2.000 zł.

/ na podstawie konkursu ofert ogłoszonych na podstawie ustawy z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Aktualnie dotacje te są rozliczane przez Kontrolera Miejsko-Gminnego/

7.000 zł

9.

Dożywianie dzieci w szkołach

167.954 zł

10.

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

3.924.055 zł

 

Dział 854 Edukacyjna opieka  wychowawcza:


Świetlice szkolne:

Łączne wydatki w 2005 roku wyniosły 660.779 zł z czego: 637.040 zł to koszty osobowe

tj. 96,4 % wydatków ogółem.

Kolonie, obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży:

      23.893 zł  -  dofinansowanie wypoczynku w czasie ferii zimowych i wakacji letnich,

                          z tego :

     21.000 zł. – dofinansowanie wypoczynku letniego organizowanego przez                                                 Związek Harcerstwa Polskiego 4.592 zł., Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej 12.871 zł., UKS „Koliber” 1.508 zł. , Szkoła Podstawowa w Szklarce Przygodzickiej 1.028 zł. , Gimnazjum Nr 2 w Ostrzeszowie 1.001 zł. / na podstawie konkursu ofert ogłoszonych  na podstawie ustawy z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Aktualnie dotacje te podlegają rozliczeniu przez Kontrolera Miejsko- Gminnego/

 

Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska:


Gospodarka ściekowa i ochrona wód:

200.000 zł

- dopłata do różnicy cen za oczyszczanie ścieków

30.000 zł.

- współudział w budowie systemów kanalizacyjnych i wodociągowych w

  Rojowie

Oczyszczanie miasta:

103.278 zł

-  wywóz nieczystości z ulic, oczyszczanie miasta,  prace porządkowe

   wykonywane przez Zakład Oczyszczania Spółka z o.o,

50.619 zł.

-  budowa systemu drenażu wysypiska śmieci,

Utrzymanie zieleni :

              74.656 zł.   - utrzymanie zieleni wykonywane przez Zakład Pana Stempniewicza

Oświetlenie ulic:

341.928 zł

- koszt energii elektrycznej,

 

 

293.981 zł

- koszt utrzymania punktów świetlnych,

280.977 zł

- budowa i rozbudowa oświetlenia,


Pozostała działalność:

34.800 zł

- opłata za prowadzenie szaletu miejskiego,

97.823 zł

- kontynuacja budowy targowiska przy ul. Łąkowej,

49.360 zł

- zakup i montaż kontenera sanitarnego na targowisku miejskim,

100.000 zł

- budowa stacji uzdatniana wody,

40.000 zł

- remont kotłowni na Osiedlu Piastów,

147.090 zł

- oleje, smary materiały eksploatacyjne do mikrociągnika, wywóz

  nieczystości, usunięcie drzew, czyszczenie kanalizacji, remonty

  w szaletach,  wyposażenie placów zabaw,

  zakup wiat przystankowych, zakup koszy ulicznych, zakup dekoracji

  świątecznych, zakup i remont ławek,

 

Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego:


521.500 zł

- dotacja budżetowa do utrzymania Ostrzeszowskiego Centrum Kultury

  / dotacja do instytucji kultury/

500.000 zł

- dotacja do modernizacji Kinoteatru

331.390 zł

- dotacja budżetowa do utrzymania Biblioteki,

   / dotacja do instytucji kultury/

43.793 zł

- pozostałe wydatki z zakresu kultury w tym:

       10.000 zł - dotacja do Stowarzyszenia Stuhr – Ostrzeszów. Na podstawie konkursu ofert

                         ogłoszonego na podstawie ustawy z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku

                         publicznego i o wolontariacie. Aktualnie dotacja podlega rozliczeniu przez

                         Kontrolera Miejsko- Gminnego.

       33.793 zł - festyny z okazji Dnia Dziecka, wydatki związane z 3-Maja, dofinansowanie

                         Festiwalu „Chopin dla Najmłodszych”

                    

Dział 926 Kultura fizyczna i sport:


Przekazano dotację do utrzymania obiektów w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Ostrzeszowie w kwocie 160.000 zł / dotacja do zakładu budżetowego/ oraz 320.000 zł na prace modernizacyjne na basenie oraz opracowanie koncepcji wariantowej na krytą pływalnię.

Omówienie wykonania przychodów i wydatków Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ostrzeszowie

 / zakład budżetowy – na podstawie informacji otrzymanej z Ośrodka /

        Przychody i wydatki Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ostrzeszowie za 2005 rok kształtują się na tym samym poziomie.

        Na przychody największy wpływ mają sprzedane usługi noclegowe i usługi gastronomiczne / § 0830 /Wiąże się to przede wszystkim z obozami sportowymi i ilością gości latem. Z tego też tytułu osiągnięto wyższe przychody od zamierzonych o 15.700 zł. Natomiast zmniejszył się przychód z tytułu dzierżaw /§ 0750 /, z uwagi na nieuczciwego dzierżawcę z którym Ośrodek musiał zerwać umowę dzierżawy.

        Razem przychody z otrzymaną dotacją wyniosły 832.059 zł.

        Na koszty Ośrodka Sportu i Rekreacji wpływ ma wiele czynników. Największym obciążeniem są wynagrodzenia i związane  z nimi składki ZUS / §§ 4010, 4110, 4120/ Do kosztów pracowniczych doliczyć należy wypłatę zakładowego funduszu nagród i zakładowego funduszu świadczeń socjalnych / §§ 4040, 4440 /

       Pozostałe koszty to:

1. Zakup środków żywności dla Restauracji Zacisze / § 4220 / Plan został przekroczony ze względu na imprezy grupowe , które nie były uwzględniane w planach.

2. Zakup energii, wody, gazu / § 4260 / Plan został przekroczony głównie ze względu na rosnące ceny w /w produktów , jak i większe ich zużycie.

3. Materiały i wyposażenie / § 4210 / Przekroczono plan przede wszystkim ze względów na duży wzrost cen oleju napędowego i węgla.

4. Usługi obce , w tym najbardziej znaczące / § 4330 / , umowy zlecenia, opłaty telekomunikacyjne, reklama, usługi transportowe.

5. Opłaty , składki , podróże służbowe, usługi remontowe /§§ 4430, 4410, 4270 /

         Razem koszty Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ostrzeszowie wynoszą 832.679 zł.   

  

              W dziale tym finansowano organizację imprez sportowych i rekreacyjnych w klubach i organizacjach sportowych. Łącznie na ten cel wydano 166.000 zł. Na podstawie konkursu ofert ogłoszonych na podstawie ustawy z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Aktualnie trwa rozliczenie wykorzystanych dotacji przez Kontrolera Miejsko- Gminnego. Dotacje otrzymały:

1. Stowarzyszenie Sportowe „Crossy Ostrzeszowskie”                             12.000 zł.

2. Klub Piłkarski Ostrzeszów                                                                     36.000 zł.

3. Rojowski Ludowy Klub Sportowy „Ajax” Rojów                               14.000 zł.

4. LZS Siedlików                                                                                          2.500 zł.

5. Klub Sportowy Rogaszyce                                                                       7.000 zł.

6. Ognisko TKKF „Płomień” w Ostrzeszowie                                             4.000 zł.

7. MKS Tenisa Stołowego „Trasko” w Ostrzeszowie                                  5.000 zł.

8. LKS Orkan Ostrzeszów                                                                          12.000 zł.

9. Parafialny Klub Sportowy „Arka” w Niedźwiedziu                                 1.500 zł.

10.Miejsko- Gminny Szkolny Związek Sportowy w Ostrzeszowie           71.000 zł.

11.Polskie Towarzystwo Tatrzańskie , Zarząd Koła Ostrzeszów                 1.000 zł.

 
Wydatki związane z realizacją zadań zleconych gminie przedstawią się następująco:

plan ogółem                          4.772.554 zł.

wydatki ogółem                    4.730.678 zł.

Wykonanie wydatków na zadania zlecone w poszczególnych działach , rozdziałach i paragrafach przedstawiono w Załączniku Nr 2 do niniejszego Sprawozdania.

Wykonanie wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami administracji rządowej i samorządowej przedstawiony został powyżej przy omawianiu Załącznika Nr 2 do niniejszego Sprawozdania.

 

III. W Załączniku Nr 3 do niniejszego Sprawozdania przedstawiono "Realizację inwestycji , remontów i innych wydatków majątkowych miasta i gminy Ostrzeszów za 2005 rok"

 Omówienie wykonania poszczególnych inwestycji , remontów i innych wydatków majątkowych nastąpiło powyżej przy omawianiu wydatków w poszczególnych działach.

 

IV. W Załączniku Nr 4 "Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Ostrzeszowie za 2005 rok".

 

PRZYCHODY

§ 6900 - różnica pomiędzy planem a realizacją wyniosła 10.019 zł. Środki GFOŚiGW są to m.in. środki przekazywane są przez Urząd Marszałkowski i pochodzą z opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska wnoszonych przez przedsiębiorców z terenu Miasta i Gminy Ostrzeszów. Planując wysokość wpływów w danym roku bierze się pod uwagę wyłącznie wysokość wpływów z poprzedniego roku budżetowego. Różnice mogą być duże jak miało to miejsce w analizowanym okresie. Przyczyną mogą być następujące czynniki: likwidacja lub powstawanie nowych firm, długość okresu grzewczego, ceny paliw, modernizacje systemów grzewczych, wymiana samochodów, budowa indywidualnych systemów oczyszczania ścieków i inne trudne do przewidzenia czynniki.  

 

WYDATKI

§ 4300 – pod tym paragrafem mieściły się następujące zadania: ochrona bezdomnych psów (dotacja dla Towarzystwa Przyjaciół Zwierząt), zobowiązania z poprzedniego roku (dotyczy płatności za fakturę wystawioną  za prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów), segregacja odpadów, dowóz dzieci na zakończenie konkursu ekologicznego, wywóz na składowisko odpadów zebranych podczas akcji Sprzątanie Świata , likwidacja dzikich składowisk (to zadanie nie dotyczyło dosłownie rekultywacji terenów na których mieszczą się dzikie wysypiska , a jedynie sytuacji nieprzewidzianych kiedy urząd jest zobligowany do przejęcia obowiązku właściciela terenu w zakresie usunięcia odpadów – taka sytuacja nie miała miejsca w roku 2005), szkolenia (nie wydatkowano). Różnica pomiędzy planem, a realizacją wyniosła prawie 32.000 zł. Przyczyny są następujące: nie zrealizowano dowozu dzieci na zakończenie konkursu, ponieważ nauczyciele z poszczególnych szkół dokonali tego we własnym zakresie, nie wykonano likwidacji dzikich wysypisk, selektywna zbiórka odpadów rozpoczęła się w miesiącu czerwcu, a nie jak planowano z początkiem roku.

§ 6110 - pod tym paragrafem mieściły się następujące zadania: dofinansowanie do zakupu przydomowych oczyszczalni ścieków i  zobowiązania z poprzedniego roku (dotyczyły również dotacji do zakupu przydomowej oczyszczalni ścieków). Różnica pomiędzy planem, a realizacją wyniosła przeszło 6.600 zł. Przyczyną pozostania środków na koncie funduszu było małe zainteresowanie dotacją, wpłynęło tylko 8 wniosków o dofinansowanie, z tego pięć  wniosków ze względu na lokalizację oczyszczalni zostało rozpatrzonych negatywnie.

§ 4210 – pod hasłem edukacja ekologiczna zawarte są następujące wydatki: nagrody główne za zajęcie I, II, III-miejsca w konkursie ekologicznym „Lider Lokalnej Ekologii 2004/2005” w wysokości kolejno: 5.000 zł, 1.500 zł i 500 zł, następnie nagrody na poszczególnych etapach w/w konkursu, czyli na etapie gminnego konkursu wiedzy, konkursu plastycznego konkursu na najlepszego zbieracza zużytych baterii oraz zakup: worków, rękawic lateksowych, dyplomów, akwarium dla LO.  Różnica pomiędzy planem, a realizacją wyniosła prawie 3.000 zł. Powodem pozostawienia środków są oszczędności przy zakupie nagród – skorzystano  z promocyjnej oferty księgarni wysyłkowej.

§ 6270 – budowa sieci kanalizacyjnej – przeznaczone na ten cel środki zostały wydane w całości. Wydatek ten był partycypacją w kosztach inwestycji prowadzonej przez Spółkę Wodno Ściekową „Strzegowa”.

 

 

V. W załączniku Nr 5 przedstawiono zestawienie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych " Wykonanie planu  dochodów  i wydatków rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych działających w oświacie w  2005 rok". Rachunki działają na podstawie Uchwały Rady Miejskiej w Ostrzeszowie  w Zakładzie Obsługi Placówek Oświatowych od 2005 roku.

 

VI. W Załączniku Nr 6 przedstawiono sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury – Biblioteki w Ostrzeszowie.

 

VII. w Załączniku Nr 7 przedstawiono sprawozdanie roczne z wykonania plany finansowego samorządowej instytucji kultury – Ostrzeszowskiego Centrum Kultury w Ostrzeszowie .