Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 42/2003
BURMISTRZA MIASTA I GMINY OSTRZESZÓW
z dnia 23 września 2003r.
w sprawie : utworzenia Gminnego Zespołu Reagowaniaoraz jego funkcjonowania .
Na podstawie: art.12 ust.1-5 ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej ( Dz.U. z 2002r. Nr 62, poz.558 i Nr 74, poz. 676 ), § 3 ust.1-7 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu tworzenia gminnego zespołu reagowania, powiatowego i wojewódzkiego zespołu reagowania kryzysowego oraz Rządowego Zespołu Koordynacji Kryzysowej i ich funkcjonowania ( Dz.U. z 2002 r. Nr 215, poz.1818 ),
z a r z ą d z a m, co n a s t ę p u j e :
§ 1
Z dniem 23 września 2003r. tworzy się Gminny Zespół Reagowania, którego terenem działania jest Miasto i Gmina Ostrzeszów, w składzie:
1) Szef zespołu – Sekretarz Miasta i Gminy Ostrzeszów;
2) Zastępca szefa zespołu – Z-ca Burmistrza Miasta i Gminy Ostrzeszów;
3) Grupy robocze gminnego zespołu o charakterze stałym:
O grupa planowania cywilnego,
O grupa monitorowania, prognoz i analiz;
4) Grupy robocze gminnego zespołu o charakterze czasowym:
O grupa operacji i organizacji działań,
O grupa zabezpieczenia logistycznego,
O grupa opieki zdrowotnej i pomocy socjalno-bytowej .
§ 2
Grupy robocze o charakterze stałym, tj.
1) grupa planowania cywilnego,
2) grupa monitorowania, prognoz i analiz,
stanowią Gminne Centrum Reagowania, będące komórką organizacyjną Urzędu Miasta i Gminy w Ostrzeszowie.
Siedzibą Gminnego Centrum Reagowania jest budynek Urzędu Miasta i Gminy przy ul. Zamkowej nr 31.
Szef zespołu odpowiedzialny jest za odpowiednie oznakowanie siedziby, a jej lokalizacja powinna być podana do publicznej wiadomości, w sposób umożliwiający poinformowanie wszystkich mieszkańców miasta i gminy.
§ 3
W skład grup roboczych o charakterze stałym wchodzą:
1) w skład grupy planowania cywilnego:
· przedstawiciele komórek organizacyjnych tut. Urzędu Miasta i Gminy,
· Komendant Miejsko – Gminny Ochotniczych Straży Pożarnych;
2) w skład grupy monitorowania, prognoz i analiz:
· pracownicy komórek organizacyjnych tut. Urzędu właściwi do spraw zarządzania kryzysowego i spraw obronnych,
¨ z zakresu prowadzenia monitoringu i zbierania danych grupa monitorowania, prognoz
i analiz współdziała ze służbami dyżurnymi Policji, Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej, Powiatowego Inspektoratu Weterynarii, Pogotowia Ratunkowego, Dyspozytora Przewozów PKP i służb dyżurnych innych instytucji .
§ 4
W skład grup roboczych o charakterze czasowym wchodzą:
1) w skład grupy operacji i organizacji działań:
· pracownicy komórek organizacyjnych tut. Urzędu właściwi do spraw zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, organizacyjnych, budownictwa i rolnictwa,
· Prezesi jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu miasta i gminy;
2) w skład grupy zabezpieczenia logistycznego:
· pracownicy komórek organizacyjnych tut. Urzędu właściwi do spraw nieruchomości i mienia gminy,
· Prezes Sp. z o.o. „Wodociągi Ostrzeszowskie” w Ostrzeszowie,
· Prezes Sp. z o.o. „Zakład Gospodarki Mieszkaniowej” w Ostrzeszowie,
· Prezes Sp. z o.o. „Zakład Oczyszczania” w Ostrzeszowie,
· Prezes Spółki Wodno – Ściekowej „Strzegowa” w Ostrzeszowie,
· Dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ostrzeszowie,
· Dyrektor Zakładu Obsługi Placówek Oświatowych w Ostrzeszowie,
· Naczelnicy jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu miasta i gminy;
3) w skład grupy opieki zdrowotnej i pomocy socjalno-bytowej:
· Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrzeszowie,
· przedstawiciele Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Ostrzeszowie,
· Prezes Zarządu Rejonowego Polskiego Czerwonego Krzyża w Ostrzeszowie.
§ 5
Gminny Zespół Reagowania działa na podstawie rocznego planu pracy.
§ 6
Szef zespołu reagowania określi zadania zespołu oraz zwoła robocze spotkanie członków, na którym zapozna ich z zadaniami i obowiązkami.
§ 7
Czas pracy zespołu wyznacza szef zespołu .
§ 8
Obsługę kancelaryjno - biurową zapewnia Wydział Organizacyjny tut. Urzędu.
§ 9
Burmistrz Miasta i Gminy może uzupełnić skład zespołu, w zależności od potrzeb, o innych specjalistów lub ekspertów.
§ 10
Szef Gminnego Zespołu Reagowania i jego zastępca oraz osoby /organy/ tworzące grupy, o których mowa w § 1, nie otrzymują z budżetu gminy wynagrodzenia lub diet albo ryczałtów, za udział w pracach zespołu .
§ 11
1. Do zadań szefa zespołu należy w szczególności:
a) przygotowanie rocznego planu pracy zespołu,
b) opracowanie regulaminu bieżących prac zespołu oraz działań w sytuacjach zagrożeń katastrofą naturalną lub awarią techniczną noszącą znamiona klęski żywiołowej,
c) ustalanie przedmiotu i terminu posiedzeń,
d) zawiadamianie o terminach posiedzeń zespołu,
e) przewodniczenie posiedzeniom,
f) zapraszanie na posiedzenia osób nie będących członkami zespołu,
g) inicjowanie i organizowanie prac zespołu,
h) dbałość o zapewnienie właściwego wyposażenia technicznego do pracy zespołu,
i) wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza Miasta i Gminy .
2. Do zadań zespołu należy w szczególności:
a) monitorowanie występujących zagrożeń i prognozowanie rozwoju sytuacji,
b) realizowanie procedur i programów reagowania w czasie nadzwyczajnego zagrożenia,
c) opracowanie i aktualizowanie gminnego planu reagowania kryzysowego,
d) przygotowanie warunków umożliwiających koordynację pomocy humanitarnej,
e) realizowanie polityki informacyjnej związanej ze stanem klęski żywiołowej .
§ 12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
UWAGA! Zarządzenie utraciło moc obowiązującą w związku z wydaniem Zarządzenia Nr 12/2008 z dnia 6 marca 2008r. w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.