INFORMACJE  PODSTAWOWE

Nazwa i symbol sprawy

Składanie skarg i wniosków

Wydział / Jednostka odpowiedzialna

Wydział Organizacyjny - Sekretariat Burmistrza

- pok. 105 (I piętro) - tel. 62/ 732 06 70

Sekretariat Burmistrza Miasta i Gminy Ostrzeszów jest komórką koordynującą, pod nadzorem Sekretarza Miasta i Gminy Ostrzeszów, załatwianie skarg i wniosków.

 

Skargi na Burmistrza i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych (z wyjątkiem spraw należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej) rozpatruje Rada Miejska Ostrzeszów

 

Wnioski i skargi można składać:
• w godzinach pracy urzędu w Biurze Obsługi Interesanta, w formie pisemnej, albo ustnie do protokołu u sekretarza Miasta i Gminy, a w razie jego nieobecności u wyznaczonej osoby,
• drogą elektroniczną,
• przesłać pocztą.

Podstawa prawna

Dział VIII - Skargi i wnioski - ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego

Opłaty

 Nie pobiera się

Termin odpowiedzi

Do jednego miesiąca (w przypadku posłów, senatorów i radnych – do 14 dni). Jeżeli nie jest możliwe załatwienie sprawy w tym terminie, skarżący lub wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz terminie załatwienia

INFORMACJE  DODATKOWE

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Uwagi

·  Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

·  Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

·  Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

·  Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

·  Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

·  Jeżeli przepisy szczególne nie określają innych organów właściwych do rozpatrywania skarg, jest organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności:

1)  rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa - wojewoda,
a w zakresie spraw finansowych - regionalna izba obrachunkowa,

2)  wójta, w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej - wojewoda,

3)  wójta i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2 - rada gminy,

4)  zarządu powiatu oraz starosty, a także kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych,
z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2 - rada powiatu,

5)  zarządu i marszałka województwa, z wyjątkiem spraw określonych
w pkt 2 - sejmik województwa,

6)  wojewody w sprawach podlegających rozpatrzeniu według kodeksu - właściwy minister, a w innych sprawach - Prezes Rady Ministrów,

7)  innego organu administracji rządowej, organu przedsiębiorstwa państwowego lub innej państwowej jednostki organizacyjnej - organ wyższego stopnia lub sprawujący bezpośredni nadzór.

·  Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut  z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych. 

 

Uwaga! Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek, a nie jest właściwy do jej (jego) rozpatrzenia, przekazuje dokument niezwłocznie (nie później niż w terminie siedmiu dni), właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego (lub wnioskodawcę), albo wskazuje mu właściwy organ do złożenia skargi (wniosku).

 

Burmistrz Miasta  i Gminy Ostrzeszów, a w razie jego nieobecności Zastępca lub wyznaczony urzędnik (stanowisko kierownicze) przyjmuje w sprawach skarg i wniosków we poniedziałki w godz. 1500 – 1600  (należy umówić spotkanie na określoną godzinę telefonicznie za pośrednictwem sekretariatu Burmistrza - tel.: 62/ 732 06 70).

WYMAGANE  DOKUMENTY

Treść skargi/wniosku z podaniem imienia i nazwiska (lub nazwy) i adresu wnoszącego.