Ostrzeszów , 2 marca 2006r.

 

Sprawozdanie roczne z wykonania

budżetu miasta i gminy Ostrzeszów za 2006 rok

 

          Budżet miasta i gminy Ostrzeszów za 2006 rok uchwalony został Uchwałą Nr XXXI/263/2005 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 29 grudnia 2005 roku.

         W ciągu 2006 roku dokonano w budżecie następujących zmian:


I. Uchwałą Nr XXXIII/272/2006 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 30 marca 2006 roku w sprawie : zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2006 roku.

Zmiany w / w  wynikały z:

  1. Otrzymania z Ministerstwa Finansów ostatecznych kwot subwencji na 2006 rok. Subwencja oświatowa dla gminy Ostrzeszów została zwiększona w stosunku do projektu budżetu państwa na 2006 rok o kwotę 244.358 zł.
  2. Otrzymania od Wojewody Wielkopolskiego :
    a / kwoty 16.484 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń systemu pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym,
    b / kwoty 20.300 zł.  z przeznaczeniem na utrzymanie Środowiskowego Domu Samopomocy,
  3. Zmniejszenia przez Wojewodę Wielkopolskiego o kwotę 285.800 zł. dotacji na świadczenia rodzinne , zaliczkę alimentacyjną oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego.
  4. Koniecznością zabezpieczenia w budżecie kwoty 140.000 zł. na „Przebudowę skrzyżowania dróg wojewódzkich Nr 144, 449 i drogi powiatowej wraz z budową sygnalizacji świetlnej w Ostrzeszowie”.
  5. Konieczności dokonania zmian w „Wydatkach na Wieloletni Program Inwestycyjny Miasta i Gminy Ostrzeszów”, związanego z ogłoszeniem przez Urząd Marszałkowski w Poznaniu konkursu na dofinansowanie projektów w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.

II. Uchwałą Nr XXXV/287/2006 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 25.05.2006 r. w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2006 roku.

Zmiany w / w wynikały z:

1. Otrzymania od Wojewody Wielkopolskiego :

a/ kwoty 43.061 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń systemu pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym   

   b/ kwoty 2.400 zł. z przeznaczeniem na utrzymanie Środowiskowego Domu Samopomocy,

c / kwoty 27.000 zł. z przeznaczeniem na utrzymanie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej ,

d / kwoty 65.905 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji Programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, ustanowionego ustawą z dnia 29 grudnia 2005 r. o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”

2. Otrzymania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych w Poznaniu zgodnie z podpisanym porozumieniem kwoty 50.250 zł. na budowę drogi w Siedlikowie.

3. Otrzymania z Urzędu Marszałkowskiego kwoty 25.000 zł. na nakładkę bitumiczną na drodze Korpysy – Rudniki.


III. Uchwałą Nr XXXVII/311/2006 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie : zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2006 roku.

Zmiany w /w wynikały z:

1. Otrzymania od Wojewody Wielkopolskiego:

   a / kwoty 32.949 zł. z przeznaczeniem  na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych w

      części gwarantowanej z budżetu państwa.

   c / kwoty 7.783 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie wyprawki szkolnej obejmującej

       podręczniki szkolne o wartości do 100 zł. – dla uczniów podejmujących naukę w klasach

       pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2006/2007


IV. Uchwałą Nr XXXVIII/315/2006 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 21 września 2006 r. w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2006 roku.

Zmiany w  w / w Uchwale wynikają z :

1. Otrzymania od Wojewody Wielkopolskiego :

a / kwoty 77.684 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji Programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, ustanowionego ustawą z dnia 29 grudnia 2005 r. o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”,

b / kwoty 2.075 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie wyprawki szkolnej obejmującej podręczniki szkolne o wartości 100 zł. – dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2006/2007 (druga transza)

c / kwoty 21.400 zł. z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków stałych

d / kwoty 18.000 zł. z przeznaczeniem na opłacenie specjalistycznych usług opiekuńczych, realizowanych zgodnie z ustawą o ochronie zdrowia psychicznego

e / kwoty 10.500 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników

f / kwoty 76.674 zł. dotacji celowej z przeznaczeniem na Priorytet 3 Rozwój lokalny. Działanie 3.1 Obszary wiejskie. Priorytet: Budowa drogi gminnej Pustkowie – Królewskie – Rogaszyce, Nr Z/2.30/III/3.1/283/04 Środki przekazane w dniu 23 sierpnia 2006 r. Inwestycja wykonana w I półroczu 2005

2. Zmniejszenia przez Wojewodę Wielkopolskiego dotacji o kwotę 4.200 zł. z przeznaczeniem na składki na ubezpieczenie zdrowotne.

3. Uwzględnienia wniosku Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ostrzeszowie o zwiększenie kwoty dotacji dla Ośrodka o kwotę 13.000 zł. z przeznaczeniem na wykonanie dodatkowych zadań dla utrzymania czystości wody na kąpielisku Ośrodka i remont dachu.

4. Uwzględnienia wniosku Ostrzeszowskiego Centrum Kultury o zwiększenie kwoty dotacji dla OCK o kwotę 5.000 zł. z przeznaczeniem na zatrudnienie w Muzeum Regionalnym osoby ze znajomością języka norweskiego.

5. Uwzględnienia wniosku Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrzeszowie o zwiększenie dotacji w kwocie 100.000 zł. z przeznaczeniem na pokrycie niedoborów środków w usługach opiekuńczych z uwagi na rosnące koszty pobytu osób w domach pomocy społecznej, wzrost nakładów na zasiłki wypłacone w związku z trudnymi warunkami atmosferycznym w czasie ostatniej zimy.

6. Otrzymania w dniu 23 sierpnia 2006 r. kwoty 569.657 zł. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na „Budowę drogi gminnej Pustkowie- Królewskie- Rogaszyce” Nr Z/2.30/III/3.1/283/04 Inwestycja wykonana w I półroczu 2005


V. Uchwałą Nr III/18/2006 Rady Miejskiej Ostrzeszów z dnia 28 grudnia 2006 r. w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy Ostrzeszów w 2006 roku.

Zmiany w / w wynikają z :

1. Otrzymania od Wojewody Wielkopolskiego :

a / kwoty 63.567 zł. z przeznaczeniem na realizację ustawy z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych z województwa wielkopolskiego oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez gminy.

b / kwoty 5.848 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie – w ramach wdrażania reformy – wprowadzenia od 1 września 2006 r. nauczania języka angielskiego w pierwszych klasach szkół podstawowych.

c / kwoty 600 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie- w ramach wdrożenia reformy oświaty- prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego.

d / kwoty 369 zł. z przeznaczeniem na uzupełnienie dotacji na sfinansowanie wyprawki szkolnej obejmującej podręczniki szkolne o wartości do 100 zł. – dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych w roku szkolnym 2006/2007 – zgodnie z uchwałą Nr 74 Rady Ministrów z dnia 23 maja 2006 r. w sprawie Rządowego programu wyrównywania warunków startu szkolnego uczniów w 2006 r. „Wyprawka szkolna”.

e / kwoty 1.094.300 zł. z przeznaczeniem na uzupełnienie środków na wypłaty świadczeń rodzinnych / pisma Wojewody Wielkopolskiego.

f / kwoty  20.000 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych w części gwarantowanej z budżetu państwa, zgodnie z postanowieniami  art. 147 ust. 3 i 6 ustawy o pomocy społecznej.

g / kwoty 402.107 zł. z przeznaczeniem na pomoc pieniężną  dla rodzin rolniczych , których gospodarstwa rolne zostały dotknięte suszą w 2006 roku.

h / kwoty 20.180 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji Programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.

i / kwoty 86.015 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń realizowanych w ramach systemu pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym- zgodnie z art. 90d i art. 90e ustawy o systemie oświaty.

j / kwoty 20.130 zł. z przeznaczeniem na uzupełnienie dotacji na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników.

2. Zmniejszenia przez Wojewodę Wielkopolskiego:

a / kwoty 4.000 zł. z przeznaczeniem na składki na ubezpieczenia zdrowotne.

b / kwoty 14.000 zł.  z przeznaczeniem na zasiłki i pomoc w naturze.

3. Otrzymania decyzji z Krajowego Biura Wyborczego, Delegatura w Kaliszu na kwotę 74.720 zł. / w tym: 45.261 zł. I tura, 29.459 zł. II tura / na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz wyborów burmistrzów miast, zarządzonych na dzień 12 listopada 2006 r. i ewentualnie ponowne głosowanie w dniu 26 listopada 2006 roku.

4. Otrzymania z Ministerstwa Finansów  kwoty 65.085 zł. na zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej dla Miasta i Gminy Ostrzeszów na 2006 rok, ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego.

5. Otrzymania kwoty 1.051 zł. zgodnie z zawartą Umową Nr 05/SPPC/05-0056/P3 w ramach programu Wspólnoty Europejskiej SOCRATES-COMENIUS. Beneficjentem programu Comenius jest Gimnazjum w Siedlikowie.

 

 

                 Po wprowadzeniu wszystkich zmian budżet miasta i gminy na koniec 2006 roku wynosił po stronie dochodów 39.124.418 zł. , natomiast po stronie wydatków 40.282.577 zł.

                Planowany niedobór pokryty miał zostać z kredytu bankowego.

                Planowane dochody w kwocie jak wyżej wykonane zostały w  99,7 %  tj. 39.006.112 . i są wyższe od wykonania dochodów 2005r. o 11,4 %

               Planowane wydatki w kwocie jak wyżej wykonane zostały w 98,8 %  tj.  39.800.255  zł. i są wyższe w stosunku do wykonania wydatków 2005 roku o 11,1%

                W 2006 roku zaciągnięto łącznie 3.400.000 zł. kredytu bankowego, przy planie rocznym 3.913.159 zł. Nie wykorzystano całego kredytu z uwagi  nie wykonanie części zaplanowanych wydatków.    

                Spłacono w 2006 roku 2.755.000 zł. zaciągniętych w latach poprzednich rat kredytów, zgodnie z Załącznikiem Nr 3 do uchwały budżetowej.

               Łączne zadłużenie gminy  z tytułu zaciągniętych kredytów na koniec 2006 roku wyniosło 5.675.000 zł. i uległo podwyższeniu w stosunku do końca 2005 roku o 12,8 % /5.030.000 zł./

               W 2006 roku gmina nie udzielała żadnych poręczeń i gwarancji. Jedyne poręczenie jakie posiada gmina na dzień dzisiejszy, jest poręczenie udzielone Spółce Wodno-Ściekowej „Strzegowa” w latach poprzednich. Poręczenie wynosi na dzień dzisiejszy 300.000 zł. i kończy się w połowie 2007 roku.

 

 
I. Omówienie dochodów w poszczególnych działach (Załącznik Nr 1 do niniejszego Sprawozdania)

 

 

Dział 010  Rolnictwo i łowiectwo:

Dochody wykonane w 97,9 %

62.216 zł

- dotacja z budżetu państwa na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie

  oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez

  producentów rolnych,


Dział 020  Leśnictwo:

Źródła dochodów:

3.310 zł

- dzierżawa obwodów łowieckich

38.037 zł

- dochody ze sprzedaży drewna w lesie komunalnym

 

Dział 100  Górnictwo i kopalnictwo:

8.155 zł

- opłata eksploatacyjna płacona przez pozyskujących piasek i żwir

  na terenie gminy

 

Dział 600  Transport i łączność:

50.250 zł

- dofinansowanie z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych do budowy drogi

   w Siedlikowie

25.000 zł

- dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego

  na wykonanie nakładki bitumicznej na drodze Korpysy- Rudniki

569.657 zł 

- środki otrzymane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na

  budowę drogi gminnej Pustkowie- Królewskie – Rogaszyce

75.954 zł

- dotacja z budżetu państwa na budowę drogi gminne Pustkowie- Królewskie-

   Rogaszyce

53.702 zł

- opłata za zajęcie pasa jezdni,

 

Dział 700  Gospodarka mieszkaniowa:

74.502 zł

- opłaty z tytułu użytkowania wieczystego gruntów

123.001 zł

- dzierżawa gruntów i najem lokali

6.665 zł

- przekształcenie prawa użytkowania wieczystego

2.579 zł

- odsetki z tytułu nieterminowych wpłat i inne

738.871 zł

- sprzedaż nieruchomości w tym:  642.906 zł - sprzedaż gruntów

                                                        95.965 zł - sprzedaż lokali mieszkalnych

 

 

Działalność 750  Administracja publiczna:

Dochody wykonane w 108,5 % planu rocznego i pochodzą:

138.700 zł

- dotacja na zadania zlecone z zakresu utrzymania administracji rządowej

14.000 zł

- grzywny, mandaty i inne kary pieniężne nałożone przez Straż Miejską

21.073 zł

- dochody z dzierżaw lokali w budynku UMiG

46.482 zł

- odsetki z lokat na koncie bankowym

7.894 zł

- inne dochody

 

Dział 751  Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

                   oraz sądownictwa:

3.705 zł

- dotacja z budżetu państwa na aktualizację spisu wyborców

44.386 zł

- dotacja z budżetu państwa na przeprowadzenie wyborów Burmistrza, Rady

  Miejskiej i Rady Powiatu

Dział 754  Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa:

400 zł

- dotacja z budżetu państwa na zadania z zakresu obrony cywilnej


Dział 756  Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek

                 nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem:

49,8 % dochodów realizowano w Dziale 756, które są wyższe od wykonania 2005r. o 3,6 %

 

Lp

Nazwa podatku

Wpływy 2005

Wpływy 2006

Spadek.

Przyrost

Udział

procentowy

1

2

3

4

5

6

1.

Podatek od nieruchomości

7.578.762

7.812.801

103,1

40,3

2.

Udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych

7.284.560

7.533.444

103,4

38,8

3.

Opłata skarbowa i podatek od czynności cywilnoprawnych

1.175.312

996.614

84,8

5,1

4.

Udział gminy w podatku dochodowym od osób prawnych

649.018

1.072.094

165,2

5,5

5.

Podatek od środków transportowych

779.847

807.265

103,5

4,2

6.

Opłata administracyjna

37.468

21.771

58,1

0,1

7.

Karta podatkowa

63.613

52.858

83,1

0,3

8.

Podatek rolny

112.662

80.904

71,8

0,4

9.

Podatek leśny

134.562

148.145

110,1

0,8

10.

Podatek od spadków i darowizn

60.108

37.307

62,1

0,2

11.

Opłata targowa

102.846

100.777

98,0

0,4

12.

Podatek od posiadania psów

28.189

28.237

100,2

0,2

13.

Odsetki i inne

101.791

62.505

61,4

0,3

14.

Dywidendy

5.845

14.436

247,0

-

15.

Opłaty za handel alkoholem

300.445

321.375

107,0

1,7

16.

Dotacja z P F R O N

329.557

321.845

97,7

1,7

17.

OGÓŁEM

18.744.405

19.412.377

103,6

100,0

 

Z powyższego zestawienia widać, że utrzymuje się wiodąca rola:

-  podatku od nieruchomości,

-  udziału gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych

oraz

-  opłaty skarbowej i podatku od czynności cywilnoprawnej,

-  udziału gminy w podatku dochodowym od osób prawnych,

-  podatku od środków transportowych.

Pozostałe podatki odgrywają znacznie mniejszą rolę bądź wręcz  marginalną.

 

Dział 758  Różne rozliczenia:
Dochody działu to subwencja otrzymana z budżetu państwa:

9.518.618 zł

- część oświatowa subwencji ogólnej - wyższa od wykonania 2005 roku

   o 3,8  %

280.339 zł.

- część wyrównawcza subwencji ogólnej

258.137 zł.

- część równoważąca subwencji ogólnej


Dział 801  Oświata i wychowanie:

 

Dochody działu wykonane w 95,4 % z tego:

2.811 zł

- dochody z dzierżawy lokali  mieszkalnych w obiektach szkolnych

10.226 zł

- dotacja na sfinansowanie wyprawki szkolnej ,

5.848 zł

- dotacja na sfinansowanie – w ramach wdrożenia reformy- wprowadzenia

  od  1 września 2006 r. nauczania języka angielskiego w pierwszych klasach

  szkół podstawowych,

600 zł

- dotacja na sfinansowanie – w ramach wdrażania reformy oświaty – prac

  komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych w sesji letniej , powołanych do

  przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego związanego z awansem

  zawodowym nauczycieli,

30.630 zł

- dotacja na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania

  zawodowego młodocianych pracowników,

1.051 zł

- dotacja otrzymana zgodnie z zawartą umową w ramach programu Wspólnoty

  Europejskiej SOCRATES-COMENIUS 

6.812 zł

- odsetki bankowe z konta ZOPO i inne dochody

 

Dział 852 Pomoc  społeczna:

Najważniejsze pozycje dochodów to dotacje z budżetu państwa na finansowanie zadań zleconych:

360.696 zł

- utrzymanie Środowiskowego Domu Samopomocy,

18.116 zł

- składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające 

  niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia

  rodzinne,

134.679 zł

- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

125.093 zł

- specjalistyczne usługi opiekuńcze

  

377.796 zł

- usuwanie skutków klęsk żywiołowych

5.326.365 zł

- świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia  

  emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego,

Pozostałe dochody w dziale:

29.193 zł

- odpłatność za usługi opiekuńcze

13.201 zł

- dochody z marży w Dziennym Domu Pomocy Społecznej

214.749 zł

- dotacja na zasiłki i pomoc w naturze na zadania własne

221.159 zł

- dotacja na dożywianie uczniów w szkołach

326.887 zł

- dotacja do utrzymania Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

11.562 zł

- inne dochody

  

Dział 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej:

3.858 zł

- wpłaty z P F R O N


Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza:

145.560 zł

- dotacja z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń realizowanych

  w ramach systemu pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym

 

Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska:

1.210 zł.

- wpływy  związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych

 

Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego:

60.000 zł

- dotacja Starostwa Powiatowego do utrzymania Biblioteki


Skutki udzielonych ulg, odroczeń, rozłożenia na raty , umorzenia i  stan zaległości oraz należności pozostałe do zapłaty ogółem.

 

 

 

 

Lp.

 

 

 

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

 

 

Dział

 

 

 

Rozdział

 

 

 

§

Należności pozostałe do zapłaty ogółem

Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy

Skutki udzielonych  ulg i zwolnień obliczone za okres sprawozdawczy

( bez ulg i zwolnień ustawowych )

Skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy na podstawie ustawy Ordynacja Podatkowa obliczone za okres sprawozdawczy

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1

Gospodarka nieruchomościami

700

70005

0470

0750

2.452

3.579

 

 

 

2

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

756

75701

75615

 

 

 

75616

 

 

 

 

 

 

 

 

75618

0350

0310

0340

0560

0910

0310

0320

0330

0340

0360

0370

5000

0560

0910

0410

0560

0910

119.578

171.721

1.536

10.892

21.763

345.713

4.251

1.102

101.042

2.305

4.475

191

194.424

210.831

42.672

1.040

1.178

 

174.712

69.010

 

 

190.177

 

 

351.803

 

 

 

 

22.374

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

84.100

 

 

11.358

45.313

1.879

101

3.742

 

1.770

 

 

11.461

3

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

852

85212

0970

317.219

 

 

 

4

Razem

 

 

 

1.557.964

785.702

22.374

159.724

 

Zgodnie z Ordynacją podatkową do zalegających wysyłane są upomnienia , gdy to nie odnosi skutku sprawa kierowana jest do egzekucji do Naczelnika Urzędu Skarbowego. W niektórych przypadkach następuje zabezpieczenie na hipoteczne. Wpływ gminy na egzekucję zaległości w Urzędach Skarbowych  jest żaden. Wielokrotnie wysyłane monity w sprawie przyspieszenia egzekucji należności na rzecz gminy odnoszą minimalny skutek.

 

Dochody związane z realizacją zadań zleconych gminie  przedstawiają się następująco:

plan ogółem :                        6.650.299 zł.

wykonanie ogółem :             6.592.151 zł.

Wykonanie dochodów związanych z realizacją zadań zleconych w poszczególnych działach, rozdziałach, paragrafach przedstawiono w Załączniku Nr 1 do niniejszego Sprawozdania.

Realizacja dochodów związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami administracji rządowej i samorządowej przedstawiono powyżej omawiając Załącznik Nr 1 do niniejszego Sprawozdania.


II. Omówienie wydatków w poszczególnych działach. / Załącznik Nr 2 do niniejszego Sprawozdania/

 

Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo:

Sfinansowano następujące wydatki:

1.677 zł

- wpłata gminy Ostrzeszów na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 %

  uzyskanych wpływów z podatku rolnego

8.316 zł

- dofinansowanie organizacji dożynek wiejskich

5.395 zł

- zakupy różne i inne wydatki z zakresu rolnictwa m. in. Pomoc dla

  hodowców pszczół i gołębi , zakup nagród,

60.996 zł

- zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego

  wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych z terenu

  gminy Ostrzeszów,

 

Dział 020 Leśnictwo:

20.531 zł

- za prace leśne i pozyskanie drewna w lesie komunalnym

 

Dział 600 Transport i łączność:

Łączne  wydatki w dziale 4.536.088 są wyższe od wykonania 2005r o 18,7 %.

W 2006 roku na drogach wykonano m.in.

1.   Miasto:

1.       

Nakładki bitumiczne

- ul. Mostowa 975 m2

- ul. Wiejska 25 m2

65.186 zł

2.     

Remonty cząstkowe 2.974 m2

248.094 zł

3.       

Remonty urządzeń odwadniających

38.828 zł

4.       

Remont dróg gruntowych – utwardzenie

ul. Graniczna / żużel/ 150 ton

ul. Sąsiedzka / destrukt/ 368 m2

ul. Cicha / tłuczeń+ destrukt / 396 m2

ul. Narutowicza / destrukt / 848 m2

ul. Jana Pawła II / tłuczeń / 1.116 m2

Parking przy ul Sportowej/destrukt/772 m2

124.998 zł

5.       

Profilowanie dróg gruntowych

ul. Tęczowa  3.180 m2

ul. Przełajowa .120 m2

ul. Graniczna 115 m2

14.943 zł

6.       

Remont chodników

 - remonty bieżące 878 m2

- ul. H. Sawickiej 690 m2 

132.809 zł

7.       

Razem remonty miasto:

624.858 zł

8.       

ul. Tęczowa 540 mb pow. 2.953 m2

ul. Sportowa 380 mb pow. 2.550 m2

ul. Kamienna 328 mb pow. 1.713 m2

ul. Rapackiego 52 mb pow. 324 m2

667.993 zł

195.604 zł

563.238 zł

49.655 zł

9.       

Razem inwestycje miasto:

1.476.490

10.   

Oznakowanie

- zakup znaków drogowych / 12.106 zł/

- prace utrzymaniowe /27.128 zł/

39.234 zł

2.   Wieś:

1.

Powierzchniowe utrwalenie i nakładki bitumiczne

 Powierzchniowe utrwalenie:

- Niedźwiedź – Marydół 2.000 m2

- Rojów- Meszyny 1.560 m2

- Olszyna – Mostki 2.150 m2

- Olszyna- Bełczyna 4.546 m2

- Rogaszyce 2.134 m2

Nakładki:

- Kochłowy 330 mb pow. 1.386 m2

- Mostki- Olszyna 74 mb pow. 304 m2

- Kozły pow.1558 m2

 278.092 zł

2.

Remonty cząstkowe 3.291 m2

211.547 zł

3.

Remonty przepustów

27.277 zł

4.

Profilowanie dróg gruntowych 107.255 m2

91.056 zł

5.

Remonty dróg żużlem 900 t. tłuczniem 6.064 m2

202.665 zł

6.

Utrzymanie rowów i poboczy

35.510 zł

7.

Prześwietlanie drzew

1.453 zł

8.

Razem remonty gmina:

847.600 zł

9.

Droga w Siedlikowie / dokończenie/

324.931 zł

10.

ul.Poziomkowa w Olszynie 269 mb pow.1316m2

223.296 zł

11.

Nakładka bitumiczna Korpysy- Rudniki 550 mb

pow. 2.200

76.446 zł

12.

Droga w Niedźwiedziu 99 mb pow. 541 m2

63.261 zł

13.

Chodnik w Rogaszycach 463 m2

93.039 zł

14.

Razem inwestycje gmina:

780.973 zł

15.

Oznakowanie dróg:

- zakup znaków drogowych / 4.676 zł./

- prace utrzymaniowe / 14.800 zł./

19.476 zł

 

3. Dofinansowanie  do innych zarządców dróg:

    a/ ścieżka pieszo- rowerowa wzdłuż drogi krajowej Nr 11 do Rogaszyc 234.014 zł

    b/ przebudowa skrzyżowania dróg wojewódzkich Nr 444, 449 i drogi powiatowej

        wraz z budową sygnalizacji świetlnej w Ostrzeszowie 140.000 zł.

4. Utrzymanie zimowe dróg na terenie miasta i gminy w 2006 roku – 309.397 zł.


Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa:

Gospodarka gruntami i nieruchomościami:

Łączne wydatki 194.818 zł.

w tym:

139.854 zł

- opracowania geodezyjne, wyceny, komunalizacja, odtwarzanie granic

   wykupy gruntów i odszkodowania za wykupy gruntów itp.

3.083 zł

- opłata za wieczyste użytkowanie gruntów

1.782 zł

- wypłata kaucji mieszkaniowej

50.099 zł

- odszkodowania za przejęte grunty pod drogi i chodniki

 

 

Dział 710 Działalność usługowa:

60.839 zł

- opracowanie projektów decyzji i planów przestrzennego zagospodarowania

13.740 zł

- remont na cmentarzu Pomnika Powstańców Wlkp.

 

Dział 750 Administracja publiczna:

Główne wydatki to:

1.       Środki wydatkowane w ramach zadań zleconych na

utrzymanie administracji rządowej.

2.       Utrzymanie Rady Miejskiej oraz Rad Dzielnic i Sołectw

z tego: 260.685 zł wypłaty diet.

138.700 zł

 

274.788 zł

 

3.       Koszt utrzymania Urzędu Miasta i Gminy

       Najważniejsze pozycje wydatków to:

a)      koszty osobowe                                 2.615.653 zł

b)      materiały i wyposażenie                       170.000 zł

c)      usługi pozostałe                                    225.736 zł

d)      usługi remontowe                                   45.721 zł

e)      zakup energii                                          43.362

f)        modernizacja budynku U M i G           455.920

g)      zakup sprzętu i budowa sieci                213.449 zł

     komputerowej               

h)      pozostałe wydatki                                     9.540 zł

3.779.381 zł

4.       Składki:

a)      Wielkopolski Ośrodek Kształcenia i Studiów Samorządowych

b)      Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Wielkopolski

c)      Związek Miast Polskich

d)      Związek Gmin Ziemi Ostrzeszowskiej

e)      Związek Gmin Zlewni Górnej Baryczy

 

9.330 zł

 

4.449 zł

2.825 zł

6.935 zł

16.812 zł


Dział 751 Urzędu naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

                 oraz sądownictwa:

3.705 zł

- środki na aktualizację spisu wyborców

44.386 zł

- wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów Burmistrza, Rady

  Miejskiej i Rady Powiatu,

 

 Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa:

Łączne wydatki na utrzymanie Ochotniczych Straży Pożarnych – 194.501 zł

 w tym:

 

  1. Ekwiwalenty za udział w akcjach ratowniczo - gaśniczych.

28.662 zł

  1. Zakup materiałów i wyposażenia (zakup oleju i paliwa, części samochodowe, nagrody na turnieje i zawody, materiały budowlane do remontu strażnic)

74.939 zł

  1. Zakup energii (elektrycznej, cieplnej - ogrzewanie)

31.869 zł

  1. Pozostałe usługi (przeglądy techniczne, remonty sprzętu p.poż.

      naprawa samochodów pożarowych).

15.913 zł

  1. Opłaty i składki (ubezpieczenie samochodów i strażnic)

3.935 zł

  1. Składki ZUS i Fundusz Pracy

660 zł

  1. Wynagrodzenia bezosobowe

23.540 zł

  1. Zakup sortów mundurowych

9.858 zł

  1. Zakupy inwestycyjne

5.125 zł

 

Inne wydatki w dziale to:

 

400 zł

- wydatki z zakresu obrony cywilnej

 

Dział 756 Dochody od osób prawnych , od osób fizycznych i od innych jednostek

 nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem:

 

      9.735 zł.   wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne związane z poborem podatków,


Dział 757 Obsługa długu publicznego:

258.060 zł

- odsetki od zaciągniętych kredytów bankowych

500 zł

- prowizja od zaciągniętego kredytu

 

Dział 801 Oświata i wychowanie:

Szkoły podstawowe:

Łączne koszty utrzymania szkół w 2006 roku razem z inwestycjami wyniosły 8.226.120 zł

      z tego:

1)

wydatki osobowe         6.432.233 zł

                                   tj. 78,2 %   wydatków ogółem

2)

zakup materiałów i wyposażenia     254.915 zł

 

             w tym:

 

- opał (węgiel, miał, koks)

73.510 zł

 

- olej opałowy

61.449 zł

 

- materiały biurowe, druki, czasopisma

29.875 zł

 

- środki czystości, artykuły gospodarcze

  i do remontów

30.074 zł

 

- wyposażenie pomieszczeń szkolnych

20.057 zł

 

- inne

39.950 zł

       3)  usługi remontowe      152.421 zł 

             w tym:                                                          

 

- konserwacja i naprawa maszyn

8.250 zł

 

- malowanie pomieszczeń szkolnych

4.888 zł

 

- roboty remontowe budowlane w Szkole

  Podstawowej Nr 1 , 3 , Rogaszycach, Rojowie,

139.283 zł

        4)  usługi pozostałe                 92.402 zł

        5)  zakup energii                   213.366 zł

        6)  wydatki inwestycyjne      1.031.261

              w tym:

                      - budowa sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej i Gimnazjum w Siedlikowie

                    1.031.261 zł.

        7)  inne wydatki                   49.522 zł

 

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych:

Łączny koszt utrzymania w 2006 roku wyniósł 656.610 zł.

z tego:

        1) koszty osobowe  650.386 zł. tj. 99,1 % wydatków ogółem

        2) pozostałe wydatki 6.224 zł.

 

Przedszkola:

Łączny koszt utrzymania w 2006 roku wyniósł   1.887.781 .

z tego:

       1)  koszty osobowe                      1.467.222   tj. 77,7 % wydatków ogółem

       2)  zakup materiałów                        36.024

       3)  usługi remontowe                          6.857

       4)  usługi pozostałe                           37.358 zł

       5)  dotacja do Przedszkola Sióstr

             Nazaretanek                              309.700

            Przedszkole posiada status Przedszkola Publicznego nadany przez Kuratora Oświaty i

            zgodnie z Ustawą o systemie oświaty gmina jest zobowiązana do przekazywana

            dotacji.

       6)  pozostałe wydatki                        30.620.


Gimnazja:

Łączne koszty utrzymania w 2006 roku wyniosły  3.899.376 zł

   z tego:

        1)  koszty osobowe               3.520.919 zł, tj. 90,3  % wydatków ogółem

        2)  materiały i wyposażenia         1.051 zł

        3)  usługi remontowe                 36.386

        4)  usługi pozostałe                    55.415

        5)  zakup energii                      175.327

        6)  pozostałe wydatki               110.278 zł

 

Inne wydatki w dziale Oświata i wychowanie:

Dowożenie uczniów do szkół                                         323.294

Utrzymanie Zakładu Obsługi Placówek Oświatowych  499.686

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli                        26.151 zł

Wypłata stypendiów dla uczniów                                     30.630 zł


Dział 851 Ochrona zdrowia:

Na realizację Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2006 roku wydano łącznie  314.397 zł.

Środki przeznaczono na:

 

1)

Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.

-

2)

Udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

25.083 zł

3)

Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej dla dzieci i młodzieży.

178.973 zł

4)

Wspomaganie działalności, stowarzyszeń do rozwiązywania problemów alkoholowych.

82.941 zł

5)

Koszty związane z prowadzeniem Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

27.400 zł


Dział 853 Opieka społeczna:

Łączne wydatki w dziale wyniosły 9.535.198 zł. wzrost do wykonania 2005 roku o 29,7 %

Spowodowane zostało to przekazaniem do gmin od 1 maja 2004 r. zadań z zakresu świadczeń rodzinnych oraz składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego.

Powyższe środki wydatkowano na:

1.

Zasiłki i pomoc w naturze

685.108 zł

2.

Dodatki mieszkaniowe

767.661 zł

3.

Utrzymanie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

836.820 zł

4.

Usługi opiekuńcze

442.381 zł

5.

Utrzymanie Środowiskowego Domu Samopomocy

360.696 zł

6.

Utrzymanie Dziennego Domu Pomocy Społecznej

386.686 zł

7.

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

18.116 zł

8.

Dofinansowanie zadań  gminy realizowanych przez Koło Polskiego Czerwonego Krzyża 5.000 zł. ,Koło Polskiego Związku Niewidomych  2.100 zł., Stowarzyszenie „Razem” 2.700 zł.

/ na podstawie konkursu ofert ogłoszonych na podstawie ustawy z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

9.800 zł

9.

Dożywianie dzieci w szkołach

323.769 zł

10.

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

5.326.365 zł

 

Dział 854 Edukacyjna opieka  wychowawcza:

Świetlice szkolne:

Łączne wydatki w 2006 roku wyniosły 673.902 zł z czego: 665.652 zł to koszty osobowe

tj. 98,8 % wydatków ogółem.

 

Kolonie, obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży:

      25.578 zł  -  dofinansowanie wypoczynku w czasie ferii zimowych i wakacji letnich,

                          z tego :

     22.800 zł. – dofinansowanie wypoczynku letniego organizowanego przez                                                  Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej i Miejsko-Gminny Szkolny Związek Sportowy  / na podstawie konkursu ofert ogłoszonych  na podstawie ustawy z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska:

Gospodarka ściekowa i ochrona wód:

150.000 zł

- dopłata do różnicy cen za oczyszczanie ścieków

350.000 zł

- współudział w budowie sieci kanalizacyjnej Olszyna- Rojów

Oczyszczanie miasta:

128.284 zł

-  wywóz nieczystości z ulic, oczyszczanie miasta,  prace porządkowe

   wykonywane przez Zakład Oczyszczania Spółka z o.o,

Utrzymanie zieleni :

              82.349 zł   - utrzymanie zieleni wykonywane przez Zakład Pana Stempniewicza

Oświetlenie ulic:

355.078 zł

- koszt energii elektrycznej,

 

 

339.873 zł

- koszt utrzymania punktów świetlnych,

399.294 zł

- budowa i rozbudowa oświetlenia, w tym:

·        ul. Tęczowa 49.051 zł.

·        ul. Kamienna 24.066 zł.

·        ul. Spacerowa (Olszyna) 12.984 zł.

·        Ścieżka piesz-rowerowa do Rogaszyc 313.193 zł.

Pozostała działalność:

36.000 zł

- opłata za prowadzenie szaletu miejskiego,

150.278 zł

- kontynuacja budowy targowiska przy ul. Łąkowej,

223.360 zł

- oleje, smary materiały eksploatacyjne do mikrociągnika, wywóz

  nieczystości, usunięcie drzew, czyszczenie kanalizacji, remonty

  w szaletach,  wyposażenie placów zabaw,

  zakup wiat przystankowych, zakup koszy ulicznych, zakup dekoracji

  świątecznych, zakup i remont ławek,

 

Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego:

517.000 zł

- dotacja budżetowa do utrzymania Ostrzeszowskiego Centrum Kultury

  / dotacja do instytucji kultury/

350.000 zł

- dotacja do modernizacji Kinoteatru

350.850 zł

- dotacja budżetowa do utrzymania Biblioteki,

   / dotacja do instytucji kultury/

39.832 zł

- pozostałe wydatki z zakresu kultury w tym:

       14.300 zł – organizacja imprez kulturalno-rozrywkowych dla społeczeństwa, działania

                          na rzecz rozwoju wiedzy osób starszych, prowadzenie współpracy             

                          partnerskiej Ostrzeszów- Stuhr. Na podstawie konkursu ofert ogłoszonego

                          na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku

                          publicznego i o wolontariacie. 

       25.532 zł - festyny z okazji Dnia Dziecka, wydatki związane z uroczystościami 3-Maja

                    

Dział 926 Kultura fizyczna i sport:

Przekazano dotację do utrzymania obiektów w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Ostrzeszowie w kwocie 183.000 zł / dotacja do zakładu budżetowego/

Omówienie wykonania przychodów i wydatków Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ostrzeszowie

 / zakład budżetowy – na podstawie informacji otrzymanej z Ośrodka /

 

        Przychody i wydatki Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ostrzeszowie za 2006 rok.

Przychody w 2006 roku pokryły się z planowanymi i razem z dotacją wyniosły 821.997 zł.

Ośrodek Sportu i Rekreacji w Ostrzeszowie jest zakładem budżetowym, który sprzedaje ludności usługi noclegowe, gastronomiczne i z tego przede wszystkim czerpie przychody. Dodatkowym przychodem jest dotacja z budżetu miasta i gminy, a także sprzedaż biletów wstępu na basen i wydzierżawienie dwóch lokali gastronomicznych.

 

        Koszty za 2006 rok wyniosły zgodnie z planem 823.057 zł.

  1. Największym obciążeniem dla Ośrodka są koszty pracownicze tj. wynagrodzenie, ZUS, Fundusz Naród, ZFSŚ.
  2. Następnie dużą część kosztów stanowią zakupy środków żywności / zależą od ilości gości w restauracji, obozy i imprezy okolicznościowe /
  3. Usługi obce / umowy zlecenia , opłaty telekomunikacyjne i inne / wywóz śmieci, kominiarskie /
  4. Materiały i wyposażenie / zakupy na remont dachu i wszelkie zakupy do utrzymania bazy sportowej / stadion , basen, boiska /
  5. Zakup energii, wody, gazu / zakupy uzależnione od ilości gości i warunków atmosferycznych /
  6. Pozostałe koszty / podróże służbowe, usługi remontowe, różne opłaty i składki /

 

              W dziale tym finansowano organizację imprez sportowych i rekreacyjnych w klubach i organizacjach sportowych. Łącznie na ten cel wydano 176.300 zł. Na podstawie konkursu ofert ogłoszonych na podstawie ustawy z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Aktualnie trwa rozliczenie wykorzystanych dotacji przez Kontrolera Miejsko- Gminnego. Dotacje otrzymały:

1. Stowarzyszenie Sportowe „Crossy Ostrzeszowskie”                 12.000 zł.

2. Klub Piłkarski Ostrzeszów                                                        36.648 zł.

3. Rojowski Ludowy Klub Sportowy „Ajax” Rojów                     10.523 zł.

4. LZS Siedlików                                                                           6.500 zł.

5. Klub Sportowy Rogaszyce                                                       10.829 zł.

6. Ognisko TKKF „Płomień” w Ostrzeszowie                                 4.200 zł.

7. MKS Tenisa Stołowego „Trasko” w Ostrzeszowie                      6.000 zł.

8. LKS Orkan Ostrzeszów                                                           12.400 zł.

9. Parafialny Klub Sportowy „Arka” w Niedźwiedziu                     1.500 zł.

10.Parafialny UKS FARA Ostrzeszów                                           1.200 zł.

11.Miejsko- Gminny Szkolny Związek Sportowy w Ostrzeszowie  74.500 zł.

 

Wydatki związane z realizacją zadań zleconych gminie przedstawią się następująco:

plan ogółem                          6.650.299 zł.

wydatki ogółem                    6.592.151 zł.

Wykonanie wydatków na zadania zlecone w poszczególnych działach , rozdziałach i paragrafach przedstawiono w Załączniku Nr 2 do niniejszego Sprawozdania.

Wykonanie wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami administracji rządowej i samorządowej przedstawiony został powyżej przy omawianiu Załącznika Nr 2 do niniejszego Sprawozdania.

 

III. W Załączniku Nr 3 do niniejszego Sprawozdania przedstawiono "Realizację inwestycji , remontów i innych wydatków majątkowych miasta i gminy Ostrzeszów za 2006 rok"

 Omówienie wykonania poszczególnych inwestycji , remontów i innych wydatków majątkowych nastąpiło powyżej przy omawianiu wydatków w poszczególnych działach.

 

IV. W Załączniku Nr 4 "Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Ostrzeszowie za 2006 rok".

 

PRZYCHODY

§ 0690 - różnica pomiędzy planem a realizacją wyniosła 24.612 zł. Środki GFOŚiGW są to m.in. środki przekazywane są przez Urząd Marszałkowski i pochodzą z opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska wnoszonych przez przedsiębiorców z terenu Miasta i Gminy Ostrzeszów. Planując wysokość wpływów w danym roku bierze się pod uwagę wyłącznie wysokość wpływów z poprzedniego roku budżetowego. Różnice mogą być duże jak miało to miejsce w analizowanym okresie. Przyczyną mogą być następujące czynniki: likwidacja lub powstawanie nowych firm, długość okresu grzewczego, ceny paliw, modernizacje systemów grzewczych, wymiana samochodów, budowa indywidualnych systemów oczyszczania ścieków i inne trudne do przewidzenia czynniki.  

WYDATKI

§ 4300 – pod tym paragrafem mieściły się następujące zadania: ochrona przed bezdomnymi psami, zobowiązania z poprzedniego roku (dotyczy płatności za fakturę wystawioną  za prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów), segregacja odpadów, dowóz dzieci na zakończenie konkursu ekologicznego, wywóz na składowisko odpadów zebranych podczas akcji Sprzątanie Świata.

§ 6110 – w tym paragrafie dofinansowywano zakup przydomowych oczyszczalni ścieków- wydatkowano niemal w 100 % przeznaczoną pulę pieniędzy. W przeciwieństwie do minionych lat w 2006 roku dofinansowanie cieszyło się zainteresowaniem większym, aniżeli zakładano.

§ 4210 – wydatkowano środki na edukację ekologiczną, zakup roślin. Nie wydatkowano środków na zadanie zorganizowania Gminnego Punktu Zbiórki Odpadów Niebezpiecznych i Punktu Zbiórki Zużytego Sprzętu. Przyczyną była zmiana sytuacji zagospodarowania odpadów na lokalnym rynku ( powstanie punktów zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego innych niż gminne, organizacja zakładu przetwarzania odpadów elektrycznych i elektronicznych przez prywatnego przedsiębiorcę.)

 

V. W załączniku Nr 5 przedstawiono zestawienie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych " Wykonanie planu  dochodów  i wydatków rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych działających w oświacie w  2006 rok". Rachunki działają na podstawie Uchwały Rady Miejskiej w Ostrzeszowie  w Zakładzie Obsługi Placówek Oświatowych od 2005 roku.

Wykaz jednostek budżetowych, które utworzyły rachunek dochodów własnych:

 

  1. Szkoła Podstawowa Nr 1 w Ostrzeszowie
  2. Szkoła Podstawowa Nr 2 w Ostrzeszowie
  3. Szkoła Podstawowa Nr 3 w Ostrzeszowie
  4. Szkoła Podstawowa w Rojowie
  5. Szkoła Podstawowa w Szklarce Przygodzickiej
  6. Szkoła Podstawowa w Siedlikowie
  7. Szkoła Podstawowa w Rogaszycach
  8. Szkoła Podstawowa w Olszynie
  9. Szkoła Podstawowa w Niedźwiedziu
  10. Szkoła Podstawowa w Potaśni
  11. Gimnazjum Nr 1 w Ostrzeszowie
  12. Gimnazjum Nr 2 w Ostrzeszowie
  13. Gimnazjum w Siedlikowie
  14. Przedszkole Nr 1 w Ostrzeszowie
  15. Przedszkole Nr 5 w Ostrzeszowie
  16. Przedszkole Nr 6 w Ostrzeszowie
  17. Przedszkole w Rogaszycach

 

VI. W Załączniku Nr 6 przedstawiono sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury – Biblioteki w Ostrzeszowie.

 

VII. w Załączniku Nr 7 przedstawiono sprawozdanie roczne z wykonania plany finansowego samorządowej instytucji kultury- Ostrzeszowskiego Centrum Kultury w Ostrzeszowie.